55 nominacji do nagród IAB MIXX Awards 2024 [PATRONAT]

55 nominacji do nagród IAB MIXX Awards 2024 [PATRONAT]
Spośród 155 zgłoszeń jury konkursu IAB MIXX Awards wyłoniło 43 kampanie, które otrzymały 55 nominacji do nagrody za działania reklamowe wykorzystujące środowisko cyfrowe w sposób najbardziej inspirujący, kreatywny i skuteczny.
O autorze
2 min czytania 2024-10-28

Najlepsze kampanie powalczą o złote, srebrne i brązowe statuetki w szesnastu kategoriach konkursowych. Zwycięzców poznamy już 26 listopada podczas uroczystej gali rozdania nagród w Warszawie.

– Mocną stroną tegorocznej edycji jest odpowiedzialne podejście marek, coraz odważniej podejmujących trudne tematy, uważane dotychczas za niewygodne i w związku z tym słabo reprezentowane w komunikacji. Widzimy, że to się zmienia. Bardzo cieszy fakt, że wiele nominowanych kampanii odpowiada na realne problemy grup docelowych i opiera się na mocnych insightach. Z ciekawością obserwujemy też skuteczne zaangażowanie Zetek, uważanych za grupę będącą sporym wyzwaniem marketingowym, w różnych kanałach cyfrowych: od mediów społecznościowych po gaming. W tej edycji nie brakuje zatem pozytywnych zaskoczeń i niezwykle inspirujących projektów – komentuje przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2024 Adrianna Kubik, Business Director&Board Member w They.pl.

Od AI po Limited Budget – 16 kategorii konkursowych

Jury konkursu oceniało zarówno kreacje, jak i innowacyjność czy zaawansowanie technologiczne. Wśród szesnastu kategorii nie zabrakło ani wykorzystania AI w komunikacji z klientem, ani docenienia działań limited budget. Zastosowania social mediów, digital PR-u czy influencer marketingu, ale także opierania pomysłów o analizę danych i docenienia szeroko pojętych innowacji.

Kategorią podkreślającą znaczenie społecznej odpowiedzialności branży jest MIXX for Good Purpose, w której doceniane są kreacje zrealizowane w imieniu organizacji non-profit i agend rządowych oraz prowadzone przez biznes akcje CSR i edukacyjne. Wśród wyróżnionych kampanii, kilka otrzymało nominację w aż trzech kategoriach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Projekt Saving the Voice of the Ghetto przygotowany dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w którym przy pomocy AI ożywiono wspomnienia ocalałej z Holokaustu Stelli Fidelseid został nominowany w kategoriach:

  • Artifical Intelligence,
  • Consumer Experience
  • oraz Digital Public Relations.

Miasto ING w Roblox „Nie daj się wkręcić w sieci”, czyli trzeci sezon gry edukacyjnej, której celem jest rozwijanie tematu bezpieczeństwa w internecie, nominowano w kategoriach:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Consumer Experience,
  • Games & e-Sport
  • oraz Online Marketing with Influencer.

Kampania Przetargowe BINGO przygotowana dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, mająca na celu budowanie świadomości na temat uczciwych praktyk w przetargach również uzyskała trzy nominacje. Projekt został doceniony w kategoriach:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Content Marketing,
  • Digital Public Relations
  • oraz Limited Budget.

Kampanie, które otrzymały po dwie nominacje to: Influencerzy (BA)ROKU, Donut Trzech Króli, Efektywna nauka z ProfiLingua oraz Rowerowa Planeta Skody.

Pełna lista nominowanych jest dostępna TUTAJ.

Głos Jury

Kampanie oceniło Jury złożone z 67 ekspertów branży digital marketingu, pracujących w kilku grupach jurorskich. Uczestnicy wszystkich grup podkreślają, że tegoroczne obrady budzą emocje, bo wiele ze zgłoszonych projektów wyróżnia się odważniejszym niż w poprzednich latach podejściem, coraz głębszym zrozumieniem potrzeb odbiorców i innowacyjnością, co pociąga za sobą inspirujące, nieoczywiste pomysły, o których warto dyskutować.

– Obserwując tendencje widoczne w nominowanych w tym roku kampaniach, nie sposób ukryć zadowolenia – fakt, że digital się rozwija, nie jest zaskoczeniem, ale to, że rozwija się w takim kierunku, daje satysfakcję. Mówimy dużo o odpowiedzialności branży, o jakości reklamy cyfrowej, o innowacjach, a tegoroczna edycja IAB MIXX Awards pokazuje, że te postulaty nie pozostają w fazie idei, że branża jest żywym organizmem reagującym na zmiany w świecie online i offline, że chcemy i umiemy wcielać w życie dobre założenia. To jest na pewno niekończące się wyzwanie, ale wygląda na to, że idziemy w dobrym kierunku, a kampanie, które nagrodzimy w tym roku, mogą być niezłym drogowskazem na przyszłość – komentuje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.

Oprócz najlepszych kampanii digital, jury i kapituła konkursu, jak co roku wytypowała zwycięzców w kategoriach:

  • Reklamodawca Roku,
  • Agencja Roku
  • oraz Dom Mediowy Roku,

a także laureatów nagród specjalnych:

  • Człowiek Roku
  • oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań.

Zwieńczeniem IAB MIXX Awards 2024 będzie gala wręczenia nagród (26.11.), która z okazji jubileuszu 25-lecia IAB Polska odbędzie się w wyjątkowym miejscu – Muzeum Historii Polski w Warszawie.

Zdjęcie główne: mat. pras.