W cyklu #TheBestOfEffie wspominamy kampanie, które nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie w konkursie Effie, lecz również zapisały się w pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce.
Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>
Zobacz również
Grand Prix 2020: Żabka – Mały Wielki Sklep
Celem kampanii było pokazanie w pozytywny i aspirujący sposób tego, co miało wyróżniać Żabkę na tle innych sieci sklepów wielkopowierzchniowych i stanowić jej przewagę: bezpośrednich relacji franczyzobiorców i sprzedawców z klientami.
Podstawę stanowił zabawny, lekki i przysługujący się marce format kreatywny, który przez kilka lat sprawiał, że podczas bloku reklamowego zdarzało się nam czasami uśmiechnąć, podpatrując codziennie zmagania ikonicznej pary sprzedawców i galerii ich zwyczajnych i niezwyczajnych klientów. Platforma w niekonwencjonalny sposób opowiadała o konwencjonalnej codzienności, czym skradła serca Polaków, którzy mieli dość szarości, rutyny i problemów dnia codziennego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Całość celowała we wsparcie sprzedaży i budowanie spójnego wizerunku marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sprawdź, co po latach mówią o kampanii Jarosław Serednicki (Marketing & Digital Director w Żabka), Michał Nadgrodkiewicz (Dyrektor Zarządzający w PZL), Iwo Zaniewski (Dyrektor Kreatywny w PZL), Sławomir Szczęśniak (Senior Copywriter w PZL) oraz Tomasz Skorupa (Senior Copywriter w PZL)
Opis kampanii i uzasadnienie Jury
- Tytuł: Żabka „Mały Wielki Sklep”
- Lider: PZL
- Współzgłaszający: Spark Foundry, OMD
- Klient: Żabka
- Kategoria: Long term marketing excellence
Streszczenie kampanii
„Mały Wielki Sklep” to wyjątkowa kampania, która przez lata wspierała realizację strategii biznesowej Żabki. Pozwoliła wyprowadzić markę z percepcyjnej bariery nieprzyjemnego sklepu monopolowego. Przeprowadziła przez rewolucję biznesowo-ofertową a finalnie zrepozycjonowała ją na mapie handlowo-usługowej, zawłaszczając modern convenience.
Wszystkie postawione cele długoterminowe postawione zostały zrealizowane lub przekroczone. Żabka stworzyła wyjątkową platformę komunikacyjną, która w połączeniu z innowacyjnym planem rozwoju, pozwoliła dynamicznie wejść w zmieniający się świat modern convenience, osiągnąć wysokie wzrosty sprzedaży (w 2019 r. przekracza barierę 10 mld zł), zbudować silną/lubianą markę a pod względem efektywności komunikacji zostawić konkurencję daleko w tyle.
Uzasadnienie nagrody (Grand Prix)
Uzasadnienie nagrody (Złoto)
Inga Songin, ówczesna Regionalna Dyrektor Marketingu Polska & CEE w Reckitt Benckiser Health: Taka kampania to prawdziwy long term, bo platforma jest tak pojemna i elastyczna, że przez kilka lat, nie tylko mieści w sobie kolejne biznesowe projekty i priorytety, ale wciąż zachowuje swoją świeżość i nie przestaje bawić ludzi, wszystkich ludzi, nawet tych, którzy na marketingu znają się „od kuchni”. To prawdziwy marketing, bo kampania stanowi integralną część rozwoju Żabki; jej strategii biznesowej, przeprowadza przez rewolucję biznesowo-ofertową, zmienia percepcję sklepu, tworząc nową „jakość” i kategorię w polskim retailu – modern convenience. To prawdziwy excellence – „Mały wielki sklep” to platforma, którą znają wszyscy, spójna na poziomie wizualnym i ten charakterystyczny humor, którego trudno jest nie lubić, zrewolucjonizowały wizerunek Żabki. Sklepu, w którym lubimy robić zakupy. To ogromny zaszczyt wręczyć złoto marce Retail, bo to mały sklep, który jest wielką inspiracją dla marketerów w Polsce.
Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>