#PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside

#PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside
W 29. odcinku cyklu #PolecajkiNM przeczytasz m.in. o tym, jakie marki miały największe znaczenie w 2024 roku. Dowiesz się także, jakie problemy przesłoniły Polakom problemy Ziemi według raportu „Ziemianie Atakują".
O autorze
4 min czytania 2024-11-08

Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>

#warte uwagi

Badania i raporty

  • Czy pięć fal pandemii i wybuch wojny za naszą granicą przesłoniły Polakom problemy Ziemi? Jaki wpływ wywarły rekordowe temperatury w Polsce? Czego społeczeństwo oczekuje od rządu, samorządów, firm i korporacji?

    Raport „Ziemianie Atakują” (154 strony!) to narzędzie dla wszystkich przywódców, którzy tworzą prawo, oferty dla konsumentów i mają moc zmiany zachowań. Na podstawie wyników „Ziemian” odbyła się także jedyna debata kandydatów na Prezydenta RP.

    Raport pobierzesz na stronie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

  • Havas prezentuje raport Havas Meaningful Brands 2024, który opisuje, w jaki sposób ludzie radzą sobie z życiem w coraz bardziej skomplikowanej i kryzysowej rzeczywistości, jakie strategie przystosowania stosują i jak wpływa na to sposoby budowania przez marki meaningfulness. 

    Dzięki badaniom udało się wyłonić 30 najbardziej znaczących marek w 2024 roku. Sprawdź, jakie to marki.
  • Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zaprezentował projekt Strategii Cyfryzacji Polski. To pierwszy kompleksowy dokument w historii Polski, który ma być planem transformacji cyfrowej na najbliższe 10 lat. Jego głównym celem jest poprawa jakości życia obywateli, dzięki cyfryzacji.

    Ministerstwo Cyfryzacji chce do 2035 roku osiągnąć między innymi to, że podstawowe kompetencje cyfrowe będzie miało 85% obywateli, 100% podmiotów realizujących zadania publiczne będzie pracowało na systemie elektronicznego zarządzania dokumentami czy to, że 100 jednostek chorobowych będzie diagnozowanych wspomagająco z wykorzystaniem AI.
Ministerstwo Cyfryzacji przedstawia projekt Strategii Cyfryzacji Polski do 2035 roku
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała raport „Odpowiedzialny e-commerce 2024”. Badanie przeprowadzone zostało na próbie 1974 internautów oraz 555 menedżerów w e-firmach.

    Z badań wynika, że mimo trudnych warunków rynkowych, wzrasta świadomość ekologicznych i etycznych aspektów w e-commerce. Konsumenci coraz częściej kierują się odpowiedzialnymi wyborami, oczekując od e-biznesu wsparcia i wskazówek, które pomogą im podejmować zrównoważone decyzje.

    Sprawdź więcej w raporcie.

Sprawdź również:

  • raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego „AI na polskim rynku pracy”,
  • raport Deloitte „Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2023”,
  • raport TrustMate.io „Lokalny handel internetowy 2024”,  
  • raport UNICEF Polska „Wykluczenie transportowe dzieci i młodzieży w Polsce”,
  • Ceneo „Raport e-commerce 2024”,
  • raport z okazji 20-lecia badania Mediapanel, realizowanego przez Gemius i PBI, w którym przyjrzano się zmianom, które zaszły na przestrzeni dwóch dekad zaszły w obszarze popularnych „społecznościówek”,
  • raport Shoper „Sezon na sprzedaż. Co szykują sprzedawcy Shoper na Black Week i święta?”.

#warte posłuchania

  • W kolejnym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawialiśmy z Aleksandrą Gawlas oraz Dorotą Bigo o konkursie YouTube Works Awards. Nasze gościnie opowiedziały między innymi o tym, dlaczego w tegorocznej edycji konkursu dodano kategorię „Tech Pioneer” oraz na co tak naprawdę zwracają uwagę jurorzy podczas oceniania kampanii.
  • W ramach NowyMarketing Podcast gościliśmy także Annę Zimecką oraz Pawła Tyszkiewicza (SAR), z którymi rozmawialiśmy o 25-leciu Effie Awards Poland. Nasi goście podsumowali dotychczasową działalność konkursu i podzielili się swoimi refleksjami nt. kampanii, które wpłynęły na rynek reklamy w Polsce.
  • Barbara Mierzwińska i Dagmara Brzezińska w podcaście „Moja droga” goszczą Alinę Sztoch, współzałożycielkę i zarządzającą kultową dziś marką Kubota. Rozmowa porusza temat marzeń, inspiracji, otwartości na inność czy potrzeby pracy wyobraźni. Alina opowiada także o tym, że od czego tak naprawdę zależy jej zdaniem sukces marki i co z tym ma wspólnego Gombrowicz oraz absurdalne poczucie humoru.
  • Oskar Lipiński w kolejnym odcinku podcastu „Z buta w marketing” gości Jacka Szyndlera, co-foundera polskiej marki NAOKO. Jacek opowiada o błędach, jakie popełnił na początku swojej drogi. Mówi także o tym, co sądzi o przyszłości branży modowej. Gość podcastu podpowiada również, jak zbudować silny brand w e-commerce, jakie narzędzia AI warto wykorzystać w biznesie i jak skutecznie pozyskiwać klientów.
  • W kolejnym odcinku podcastu „E-commerce oczami praktyków” Piotr Szyszka i Michał Broś goszczą Tomasza Serafina, członka zarządu marki Kodano.pl. Prowadzący rozmawiają ze swoim gościem między innymi na temat tego, jak dojść do wyników takich jak marka Kodano.pl oraz jak podchodzić do kwestii marketingu, zarządzania, łączenia offline z online i wielu innych tematach.

#warte obejrzenia

  • Z okazji obchodzonego w tym roku 25-lecia konkursu Effie Awards Poland prowadzimy cykl #TheBestOfEffie, w którym przyglądamy się kampaniom, które otrzymały Grand Prix. 

>>> Sprawdź wspomnienia marketerów, którzy współtworzyli nagrodzone w konkursie kampanie.

#warte udziału 

  • Już 9 i 10 listopada 2024 roku w Gdańsku odbędzie się Inside Seaside. To festiwal muzyczny, podczas którego wystąpią artyści z Polski i z zagranicy. Będzie można usłyszeć różne rodzaje muzyki: muzykę elektroniczną, rockową i jazzową. Na wydarzeniu nie zabraknie także festiwalowego kina oraz spotkań pełnych kultury. Festiwalową przestrzeń wypełni również sztuka w postaci wernisażu, targów plakatów czy wystaw.

    Sprawdź więcej na stronie.

  • Naturalnej wielkości model samochodu LEGO® Technic™ McLaren P1™ zawitał do Poznania. We wrześniu tego roku Grupa LEGO® i McLaren Automotive podjęli się wspólnie najtrudniejszego jak dotąd wyzwania w historii LEGO Technic. Odtworzyli jedyny w swoim rodzaju, w pełni nadający się do jazdy samochód McLaren P1™, wykonany w całości z klocków LEGO Technic. 

    Model samochodu można zobaczyć w Centrum Handlowym Posnania w dniach od 4 do 16 listopada 2024 r.

PS #PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas