„MAMY czas na zdrowie”: kampania Theraflu skierowana do mam, które pracują nawet podczas choroby

„MAMY czas na zdrowie”: kampania Theraflu skierowana do mam, które pracują nawet podczas choroby
86% pracujących mam przynajmniej raz pojawiło się w pracy mimo choroby, a 28% nie bierze wolnego w czasie przeziębienia lub grypy z obawy, że wpłynie na ich karierę zawodową – pokazują wyniki badań SW Research oraz IPSOS przeprowadzone w ramach kampanii społecznej „MAMY czas na zdrowie”. Akcja jest połączona z działaniami edukacyjnymi w tym zakresie.
O autorze
1 min czytania 2024-11-12

„MAMY czas na zdrowie” to kampania społeczna skierowana do pracujących mam, które nie mają czasu na odpoczynek, szczególnie gdy zmagają się z przeziębieniem lub grypą.

Wypełnianie służbowych obowiązków nawet podczas choroby ma związek z obawą o utratę premii finansowej, która często stanowi nawet ponad 20% comiesięcznych dochodów mam. Kampania „MAMY czas na zdrowie”, organizowana przez Haleon, producenta leku Theraflu i Fundację Share the Care, ma na celu zmianę tej sytuacji, zwiększając świadomość problemu oraz proponując rozwiązania, które pozwolą matkom na odpoczynek i regenerację podczas choroby.

To drugi etap kampanii, która zadebiutowała w okresie od listopada 2023 do marca 2024 roku. Jej autorzy zaznaczają, że chcą w ten sposób podkreślać potrzebę dialogu pomiędzy pracodawcami a pracownikami i promować dobre praktyki, które pomogłyby zmniejszyć finansowe obciążenie związane z chorobą, w szczególności przeziębieniem czy grypą.

Wśród zaproponowanych rozwiązać pojawił się m.in. wprowadzenie elastycznych form pracy oraz dodatkowych benefitów zdrowotnych oferowanych przez pracodawców, które mogłyby skutecznie zmniejszyć lęk pracowników związany z utratą dochodów w przypadku choroby.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach akcji „MAMY czas na zdrowie” zaplanowano również rozmowy z przedstawicielami środowisk biznesowych, których celem jest wypracowanie konkretnych rekomendacji dla firm. Pełną gamę materiałów edukacyjnych (m.in. krótki test, okazję do podzielenia się anonimowo własnymi doświadczeniami, a także filmy i teksty edukacyjne) można znaleźć na stronie internetowej www.mamyczasnazdrowie.pl.

Zdjęcia: YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS „Bundles of Joy”: Burger King sprawił, że młode mamy poczuły całkowite spełnienie płynące z jedzenia