„Holidays Are Coming”: świąteczna reklama Coca-Coli powstała przy użyciu AI. Fani zawiedzeni

„Holidays Are Coming”: świąteczna reklama Coca-Coli powstała przy użyciu AI. Fani zawiedzeni
W tym roku kultowa już świąteczna reklama marki Coca-Cola z charakterystyczną czerwoną ciężarówką mogła zaskoczyć tych, którzy na nią czekali. Tegoroczny klip powstał z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co niektórzy uznali jako „koniec pewnej tradycji".
O autorze
1 min czytania 2024-11-18

Reklama świąteczna Coca-Coli to dla niektórych fanów marki tradycja. Co roku oczekują na jej kolejną wersję. Pierwszy kultowy klip pojawił się już w 1995 roku. Na kanałach Coca-Coli w mediach społecznościowych pojawiła się już wersja na 2024 rok. Wielu osobom nie przypadła jednak ona do gustu. Dlaczego? Ponieważ wykorzystano w niej sztuczną inteligencję i jej fani doszli do wniosku, że marka tym sposobem zniszczyła ducha świąt.

Wśród komentarzy, które można zobaczyć pod publikacjami, pojawiły się takie stwierdzenia, jak:

  • „To, co sztuczna inteligencja robi ze świątecznym nastrojem, jest tym, co Coca-Cola robi z twoim ciałem”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • „Zabili magię. Oficjalnie”.

  • „Nigdy wcześniej nie mieliście problemów z tworzeniem takich reklam, to jest obrzydliwe i rozczarowujące”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co zmieniło się w kultowej reklamie Coca-Coli

Podobnie jak w dotychczasowych produkcjach, w reklamach pojawiły się charakterystyczne czerwone furgonetki oraz ujęcia przedstawiające uśmiechniętych konsumentów, którzy trzymają w rękach butelkę Coca-Coli. Można jednak zauważyć, że zmieniła się dynamika reklamy. Dotychczas była ona bardziej spokojna, poszczególne klatki nie zmieniały się w tak szybkim tempie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Konsumenci zauważyli również kilka błędów, wynikających z niedoskonałości sztucznej inteligencji. Są to na przykład: koła ciężarówki ślizgające się po ulicy, ale nie obracające się czy brak zachowania proporcji ciężarówek wjeżdżających do miasta w porównaniu do przypadkowych przechodniów, którzy są „przerośnięci” i nie zmieściliby się do pojazdu.

Reklamy stworzyły trzy studia zajmujące się AI (Secret Level, Silverside AI i Wild Card). Wykorzystano generatywne modele sztucznej inteligencji, takie jak: Leonardo, Luma i Runway. Pod koniec produkcji wprowadzono również nowy model o nazwie Kling.

PS Coraz bliżej… święta? Najnowsza kampania świąteczna od Coca-Coli

PS2 Toys „R” Us z pierwszą reklamą wygenerowaną przez Sorę

PS3 Coca-Cola mówi głosem Krystyny Czubównej, Sary James i Bartłomieja Topy

PS4 Coca-Cola w kampanii „Recycle Me” niszczy kultowe logo i zachęca do recyklingu puszek po napoju