TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PETA zmienia piosenkę „Happy” Pharrella Williamsa w manifest przeciwko wykorzystywaniu zwierząt w kolekcjach Louis Vuitton

PETA zmienia piosenkę „Happy” Pharrella Williamsa w manifest przeciwko wykorzystywaniu zwierząt w kolekcjach Louis Vuitton
Przy okazji premiery filmu autobiograficznego o życiu Pharrella Williamsa, PETA krytykuje jego działania w Louis Vuitton. Organizacja stworzyła parodię znanej piosenki „Happy", w której zwraca uwagę na wykorzystywanie m.in. skór zwierzęcych w kolekcjach domu mody.
O autorze
1 min czytania 2024-11-19

Zbliża się premiera filmu autobiograficznego „Piece by Piece” powstałego we współpracy z LEGO, opowiadającego o życiu Pharrella Williamsa. W związku z nadchodzącą premierą, stowarzyszenie PETA w Stanach Zjednoczonych kolejny raz zwraca uwagę na działalność piosenkarza jako dyrektora artystycznego męskich kolekcji Louis Vuitton.

PETA stworzyła krótki film parodiujący najbardziej popularną piosenkę Williamsa „Happy”, w którym potępia wykorzystywanie skór zwierzęcych w kolekcjach LV.

W klipie, podobnie jak w filmie autobiograficznym, główny bohater oraz zwierzęta są ułożone z klocków LEGO. Pharrell ma ubraną koszulę poplamioną krwią po to, by pokazać, że każdy element garderoby wykonany ze zwierzęcego futra lub skóry powoduje cierpienie zwierząt.

Z kolei kultowy już refren utworu „Happy” został przekształcony w „It’s not chic”. Zwrotki natomiast opowiadają o sytuacjach, w których znęca się nad zwierzętami w produkcji odzieży.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PETA prowadzi swoje działania wymierzone w piosenkarza na podstawie śledztwa, które przeprowadził azjatycki oddział organizacji. Wykazano w nich, że w jednej z firm macierzystych Louis Vuitton w Indonezji dokonuje się rzeźni na zwierzętach. Przykładowo, węże są nadmuchiwane wodą, uderzane młotkami i cięte brzytwami, gdy prawdopodobnie są jeszcze przytomne. Podmioty PETA udokumentowały także, jak pracownicy branży modowej tną szyje krokodyli i wpychają metalowe pręty w ich kręgosłupy, odcinają głowy przytomnych jaszczurek maczetami i paraliżują strusie prądem, a następnie podcinają im gardła. Z kolei zwierzęta hodowane i zabijane na futro są zamykane w małych, brudnych klatkach, zanim zostaną porażone prądem, pobite, zagazowane, a nawet żywcem obdarte ze skóry.

– Wybory modowe Pharrella są wyrokiem śmierci dla zwierząt, które są stłoczone w brudzie i często wciąż trzymają się życia, podczas gdy pracownicy łamią im karki lub rozcinają je na kawałki. PETA wzywa Pharrella do zbudowania trwałego dziedzictwa w Louis Vuitton poprzez porzucenie śmiercionośnych projektów i pozostawienie zwierząt w pokoju, a nie w kawałkach – mówi starsza wiceprezes PETA, Lisa Lange.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Ubrania i akcesoria z „ludzkiej skóry” w fikcyjnym sklepie PETA

Ubrania i akcesoria z „ludzkiej skóry” w fikcyjnym sklepie PETA
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Calvin Klein i Tommy Hilfiger rezygnują z wykorzystywania skór egzotycznych zwierząt w swoich produktach