PETA zmienia piosenkę „Happy” Pharrella Williamsa w manifest przeciwko wykorzystywaniu zwierząt w kolekcjach Louis Vuitton

PETA zmienia piosenkę „Happy” Pharrella Williamsa w manifest przeciwko wykorzystywaniu zwierząt w kolekcjach Louis Vuitton
Przy okazji premiery filmu autobiograficznego o życiu Pharrella Williamsa, PETA krytykuje jego działania w Louis Vuitton. Organizacja stworzyła parodię znanej piosenki „Happy", w której zwraca uwagę na wykorzystywanie m.in. skór zwierzęcych w kolekcjach domu mody.
O autorze
1 min czytania 2024-11-19

Zbliża się premiera filmu autobiograficznego „Piece by Piece” powstałego we współpracy z LEGO, opowiadającego o życiu Pharrella Williamsa. W związku z nadchodzącą premierą, stowarzyszenie PETA w Stanach Zjednoczonych kolejny raz zwraca uwagę na działalność piosenkarza jako dyrektora artystycznego męskich kolekcji Louis Vuitton.

PETA stworzyła krótki film parodiujący najbardziej popularną piosenkę Williamsa „Happy”, w którym potępia wykorzystywanie skór zwierzęcych w kolekcjach LV.

W klipie, podobnie jak w filmie autobiograficznym, główny bohater oraz zwierzęta są ułożone z klocków LEGO. Pharrell ma ubraną koszulę poplamioną krwią po to, by pokazać, że każdy element garderoby wykonany ze zwierzęcego futra lub skóry powoduje cierpienie zwierząt.

Z kolei kultowy już refren utworu „Happy” został przekształcony w „It’s not chic”. Zwrotki natomiast opowiadają o sytuacjach, w których znęca się nad zwierzętami w produkcji odzieży.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PETA prowadzi swoje działania wymierzone w piosenkarza na podstawie śledztwa, które przeprowadził azjatycki oddział organizacji. Wykazano w nich, że w jednej z firm macierzystych Louis Vuitton w Indonezji dokonuje się rzeźni na zwierzętach. Przykładowo, węże są nadmuchiwane wodą, uderzane młotkami i cięte brzytwami, gdy prawdopodobnie są jeszcze przytomne. Podmioty PETA udokumentowały także, jak pracownicy branży modowej tną szyje krokodyli i wpychają metalowe pręty w ich kręgosłupy, odcinają głowy przytomnych jaszczurek maczetami i paraliżują strusie prądem, a następnie podcinają im gardła. Z kolei zwierzęta hodowane i zabijane na futro są zamykane w małych, brudnych klatkach, zanim zostaną porażone prądem, pobite, zagazowane, a nawet żywcem obdarte ze skóry.

– Wybory modowe Pharrella są wyrokiem śmierci dla zwierząt, które są stłoczone w brudzie i często wciąż trzymają się życia, podczas gdy pracownicy łamią im karki lub rozcinają je na kawałki. PETA wzywa Pharrella do zbudowania trwałego dziedzictwa w Louis Vuitton poprzez porzucenie śmiercionośnych projektów i pozostawienie zwierząt w pokoju, a nie w kawałkach – mówi starsza wiceprezes PETA, Lisa Lange.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Ubrania i akcesoria z „ludzkiej skóry” w fikcyjnym sklepie PETA

Ubrania i akcesoria z „ludzkiej skóry” w fikcyjnym sklepie PETA
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Calvin Klein i Tommy Hilfiger rezygnują z wykorzystywania skór egzotycznych zwierząt w swoich produktach