Ambasadorzy tej edycji wspólnie apelują o rozsądek i odpowiedzialność za kierownicą, gdyż – jak pokazują policyjne statystyki – problem jazdy pod wpływem alkoholu i innych środków nadal wymaga zdecydowanych działań i rozgłosu.
– Jako społeczeństwo musimy położyć kres tak niebezpiecznym zachowaniom i nauczyć się reagować. Kampania „Prowadzę, jestem trzeźwy” daje nam szansę przemówić do kierowców. Jednocześnie apelujemy o taką zmianę przepisów, które pozwolą właściwym organom skuteczniej egzekwować prawo. Bo jak pokazują badania, to nie wysokość, a nieuchronność kary oddziałuje na człowieka – mówi Anna Meres-Mikołajczyk, rzeczniczka Fundacji Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka.
Zobacz również
– Jeśli dzięki naszemu zaangażowaniu choć jedna osoba zastanowi się, czy wsiąść za kierownicę pod wpływem, i zrezygnuje z tego pomysłu, to warto to robić. Każdy kierujący powinien być świadomy zagrożenia, jakie powoduje jazda po alkoholu czy innych środkach – dodaje aktor Michał Czernecki („Skazana”, „Odwilż”, „Profilerka”).
Niestety wciąż wiele osób bagatelizuje ten problem. Zdaniem ambasadorek akcji temat trzeźwości za kierownicą to kwestia oczywista i nie powinien podlegać jakiejkolwiek dyskusji.
– Prowadzenie pojazdów w stanie absolutnej trzeźwości powinno być wpisane w kodeks każdego kierowcy, nie tylko zawodowego. W moim zawodzie kierowcy ciężarowego skupienie i bycie zawsze w najlepszej formie to podstawa bezpieczeństwa – przekazuje Iwona Blecharczyk, zawodowa kierowczyni samochodów ciężarowych i youtuberka, również ambasadorka akcji. Z kolei Kajetan Kajetanowicz, kierowca rajdowy i honorowy ambasador kampanii „Prowadzę, jestem trzeźwy” zaznacza, że każdy może popełnić błędy za kierownicą, ale te świadome są niewybaczalne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Głosu rozsądku w tegorocznej odsłonie kampanii ponownie użyczył znany lektor i dziennikarz radiowy Jarosław Juszkiewicz. Akcję wspierają także: aktorka Lidia Olszak, aktor Bartosz Waga, dziennikarka i prezenterka TVP Katarzyna Burzyńska-Sychowicz, kierowca wyścigowy i prezenter TVN Turbo Grzegorz Duda, prezenter TVN Turbo Przemek Szafrański, a także przedstawiciele świata motosportu i zawodnicy, ambasadorowie Pirelli Anna Gańczarek-Rał, Jurand Kuśmierczyk i Daniel Blin.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Video zrealizowało studio Szajnon, a zdjęcia wykonał Latający Kowal. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiadają Fundacja Trzeźwość i Imago Public Relations.
Tegoroczna odsłona jest prowadzona na terenie województwa śląskiego i współfinansowana z budżetu Województwa Śląskiego w ramach Programu przeciwdziałania uzależnieniom w województwie śląskim na lata 2022-2030. Organizatorami są Województwo Śląskie, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego w Katowicach oraz Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka. Partnerem akcji jest Pirelli, a partnerem merytorycznym Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.
Zdjęcie główne: mat. pras.
PS Rzeczniczka Praw Dziecka apeluje o zakaz reklam i sponsoringu imprez masowych przez producentów piwa