Parki narodowe to Twój skarb! Spoty z autentycznymi dźwiękami natury promują potrzebę tworzenia parków narodowych

Parki narodowe to Twój skarb! Spoty z autentycznymi dźwiękami natury promują potrzebę tworzenia parków narodowych
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska stworzyły kampanię, która nakłania do ochrony przyrody. Jej głównym elementem są spoty wideo, w których wykorzystano dźwięki natury.
O autorze
1 min czytania 2024-11-26

Ruszyła kampania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska promująca ochronę dziedzictwa przyrodniczego w Polsce. Ważnym elementem tej inicjatywy jest tworzenie parków narodowych, w tym planowanego Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry, który ma chronić unikalny ekosystem Międzyodrza.

Głównym celem akcji jest poinformowanie o korzyściach płynących z utworzenia parków narodowych na wyjątkowych obszarach polskiej przyrody oraz o wsparciu finansowym parków narodowych przez NFOŚiGW, a także poinformowanie o zainicjowaniu prac nad utworzeniem nowego parku narodowego.

Jak podkreślają inicjatorzy, tworzenie nowych parków narodowych to nie tylko kwestia ochrony przyrody, ale także inwestycja w przyszłość nas wszystkich. Kampania ma na celu uświadomienie, jak cenne są te unikalne obszary dla naszego dziedzictwa i jakości życia.

W ramach kampanii powstały dwa spoty reklamowe: do emisji telewizyjnej i kinowej. Spot kinowy wyróżnia się nietypowym podejściem – zamiast obrazów wykorzystano w nim wyłącznie autentyczne dźwięki natury, zarejestrowane w rejonie przyszłego Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry. Odgłosy te, w całości oryginalne, pozwalają widzom w pełni zanurzyć się w atmosferze dzikiej przyrody. Spot telewizyjny łączy te same dźwięki z ujęciami ukazującymi malownicze piękno Doliny Dolnej Odry.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Koncepcja kampanii została opracowana we współpracy z Michałem Zygmuntem – muzykiem i pasjonatem rejestrowania dźwięków natury, który stworzył ścieżkę dźwiękową spotów. Za wizualną stronę kampanii odpowiada Piotr Piznal, fotograf przyrody aktywnie działający na rzecz utworzenia parku narodowego. Obaj twórcy angażują się w ochronę przyrody Doliny Dolnej Odry, co nadaje projektowi dodatkowej autentyczności.

Efektem współpracy są spoty, które wyróżniają się dzięki uchwyceniu piękna natury i wyjątkowości polskich krajobrazów. Przyciągają uwagę widzów i skutecznie podkreślają znaczenie ochrony najcenniejszych obszarów przyrodniczych w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najnowsze spoty w ramach kampanii zrealizowanej przez agencje Mediahub i MullenLowe Warsaw, należące do MullenLowe Group, można oglądać w telewizji (w tym w serwisach VOD) oraz w wybranych sieciach kinowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: YouTube

PS Roger Federer i Mads Mikkelsen promują Szwajcarię i zakochują się w tamtejszej jesieni