Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane

Nagrody IAB MIXX Awards 2024 rozdane
Znamy zwycięzców IAB MIXX Awards 2024. IAB Polska uhonorował najlepsze digitalowe kampanie minionego roku. Tytuł Best in Show otrzymała kampania „Saving The Voice Of The Ghetto” zrealizowana przez kooperację Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett dla Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Wśród 55 nagród jury przyznało 5 złotych statuetek.
O autorze
2 min czytania 2024-11-27

W konkursie IAB MIXX Awards 2024 o statuetki zwalczyło 155 kampanii, z których jury wyłoniło 43 projekty, które uzyskały 55 nominacji w 16 kategoriach. Podczas tegorocznej edycji przyznano 5 złotych nagród, z czego dwie z nich powędrowały do kampanii „Influencerzy (BA!)ROKU” zrealizowanej przez Altavia Kamikaze + K2, w celu promocji satyrycznego serialu „1670”. Kolejne dwa projekty tj. „Miasto ING w Roblox: Nie daj się wkręcić w sieci” oraz „Saving The Voice Of The Ghetto” zdobyły nagrody we wszystkich trzech kategoriach, w których uzyskały nominacje. Z kolei kampanie „Rowerowa Planeta Skody” oraz „Przetargowe BINGO” wygrały po trzy statuetki. 

Ponadto w trakcie gali przyznano cztery nagrody specjalne: Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi, Domem Mediowym Roku – Zenith, a Reklamodawcą Roku – Lotte Wedel. Nagrodę w kategorii Człowiek Roku otrzymał Jerzy Hołub, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Mastercard. Z kolei tytuł Best In Show powędrowała do twórców kampanii „Saving The Voice of The Ghetto”. 

– Kampanie nagrodzone podczas 18. edycji IAB MIXX Awards 2024 wyraźnie pokazują, że szeroko pojęty digital marketing rozwija się w satysfakcjonującym dla nas kierunku. Wyróżnione w tym roku realizacje tylko to potwierdzają. Nie tylko stawiają na to, co zdaje się być obecnie najistotniejsze, czyli m.in. odpowiedzialność branży, poruszanie ważnych społecznie tematów, jakość reklamy cyfrowej, ale i na odważne, innowacyjne i nieszablonowe podejście. Jednocześnie w tym miejscu chciałbym pogratulować wszystkim laureatom i wyróżnionym, a w szczególności twórcom kampanii, która otrzymała nagrodę Best in Show „Saving The Voice Of The Ghetto”, czyli agencjom Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett. Ten projekt pokazuje, jak w umiejętny sposób można wykorzystać nowe technologie do łączenia przeszłości z teraźniejszością, a także przyszłością. Gratulacje należą się również Jerzemu Hołubowi, który otrzymał nagrodę specjalną za zasługi dla interaktywnego marketingu i reklamy w minionym roku – komentuje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska. 

Tegoroczna gala IAB MIXX Awards 2024 odbyła się w Muzeum Historii Polski w Warszawie i miała szczególne znaczenie zarówno dla organizacji, jak i całego digitalowego środowiska. Powstanie IAB Polska zbiega się w czasie z początkami branży interaktywnej w Polsce. Jak wskazuje raport „Internet 2023/2024” komunikacja cyfrowa stanowi już 53% całego polskiego rynku reklamy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W trakcie obrad, jury złożone z blisko 70 ekspertów branży digital marketingu miało okazję zapoznać się z aż 155 kampaniami. To, co wyróżnia nagrodzone projekty, to przede wszystkim mocne insighty i odpowiadanie na realne problemy grup docelowych. Z kolei mnie ogromnie cieszy fakt, że coraz częściej marki podejmują w swoich kampaniach tematy dotychczas uznawane za niewygodne, a nawet pomijane w komunikacji. Rzeczowa, merytoryczna dyskusja pozwoliła wytypować ponad 50 laureatów, którym jeszcze raz bardzo gratulujemy! Ponadto 25 lat digitalu zobowiązuje również do zmapowania kolejnych wyzwań, przed którymi jako branża stoimy. Następne lata to przede wszystkim dalszy dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji, a co za tym idzie głębsze zastanowienie się, chociażby nad etycznością jej wykorzystywania w przestrzeni digitalowej i nie tylko – dodaje Adrianna Kubik, Przewodnicząca Jury IAB MIXX Awards 2024, Business Director & Board Member w They Digital. 

Podczas uroczystej gali przyznano łącznie 5 złotych, 17 srebrnych i 15 brązowych statuetek, 18 wyróżnień, 4 nagrody specjalne oraz tytuł Best in Show.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Lista zwycięzców

  • ARTIFICIAL INTELLIGENCE

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • BEST USE OF SOCIAL MEDIA

  • BRAND AWARENESS & POSITIONING

  • COMMERCE

  • CONSUMER EXPERIENCE

  • CONTENT MARKETING

  • DATA DRIVEN & PRECISION MARKETING

  • DIGITAL PUBLIC RELATIONS

  • GAMES & ESPORT

  • INNOVATION SOLUTION

  • LAUNCH

  • LIMITED BUDGET

  • MIXX FOR GOOD PURPOSE

  • OFFLINE DIGITIZING

  • ONLINE MARKETING WITH INFLUENCER

  • PERFORMANCE MARKETING

  • AGENCJA ROKU, DOM MEDIOWY ROKU, REKLAMODAWCA ROKU, CZŁOWIEK ROKU

  • BEST IN SHOW

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko