Bank Pekao S.A. wkracza do metaverse. Gramy w Fortnite Money Tycoon

Bank Pekao S.A. wkracza do metaverse. Gramy w Fortnite Money Tycoon
Fortnite to nie tylko gra. To fenomen społeczny, a także przestrzeń do innowacyjnych działań marketingowych. Bank Pekao S.A., wchodząc w świat metaverse, stworzył w Fortnite mapę Money Tycoon. Gracze mogą tu zbudować wirtualny bank i poprzez zabawę uczyć się zarządzania pieniędzmi, dzięki czemu kampania łączy edukację finansową z pasją młodych do gamingu.
O autorze
3 min czytania 2020-12-18

Fortnite to jedna z najpopularniejszych gier online, która od 2017 roku podbija serca graczy na całym świecie. Gra oferuje szeroką gamę trybów rozgrywki – od klasycznych strzelanek w stylu Battle Royale (każdy walczy z każdym, aż na placu boju pozostanie tylko zwycięzca), poprzez wyścigi i platformówki, aż po kreatywne budowanie własnych map i zarządzanie stworzonymi przez siebie światami.

Dzięki swojej uniwersalności, Fortnite stał się również platformą społecznościową i przestrzenią do realizacji niestandardowych kampanii marketingowych. W Polsce Fortnite cieszy się ogromnym zainteresowaniem – aż 7 milionów osób deklaruje zaangażowanie w tę grę, co czyni ją doskonałym narzędziem do komunikacji z młodym pokoleniem.

Bank Pekao S.A., w ramach swojej kampanii promującej Konto Przekorzystne dla Młodych z wizerunkami kart dla graczy, wszedł do świata metaverse, tworząc unikalną mapę w Fortnite – Money Tycoon. To nie tylko innowacyjne podejście do marketingu, ale również próba budowania świadomości finansowej w sposób atrakcyjny dla młodych graczy. Wyspa nie jest sponsorowana, firmowana ani zarządzana przez Epic Games Inc.

– Gaming stał się dziś rozrywką porównywalną do słuchania muzyki, oglądania telewizji czy filmów i seriali na platformach. Stworzenie mapy Tycoon było naturalnym krokiem na ścieżce wspierania pasji naszych młodych klientów. Bank ma w swojej ofercie Konto Przekorzystne z atrakcyjnymi wizerunkami kart dla graczy oraz skórki w aplikacji nawiązujące do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzyliśmy w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną z quizami i przeszkodami w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową. Zapraszam do fascynującego świata gamingu Pekao po pigułkę extra emocji! – mówi Artur Brudnicki, dyrektor Biura Digital Marketingu w Banku Pekao S.A.

Mapa Money Tycoon – jak to działa?

Gracze, korzystając ze stworzonej przez siebie postaci w świecie Fortnite, rozpoczynają swoją przygodę od wyboru działki, na której krok po kroku budują swoją własną instytucję finansową – Bank Pekao S.A. Ich zadaniem jest rozwinięcie skromnego punktu początkowego w nowoczesny, wielopiętrowy, w pełni wyposażony, budynek. Każde piętro pełni inną funkcję, nawiązującą do świata finansów:

  • parter – obsługa podstawowych operacji finansowych;
  • wyższe piętra – zarządzanie finansami, sale konferencyjne;
  • luksusowy apartament na szczycie – symbol sukcesu gracza.

System mini-gier, takich jak misje parkour, wyścigi czy quizy, pozwala zdobywać dodatkowe fundusze i rozwijać bank, zapewniając jednocześnie rozrywkę i edukację. Pieniądze możemy zarabiać również poprzez trafione inwestycje w różnego rodzaju biznesy (jak np. warsztat samochodowy czy budka z jedzeniem na molo przy plaży) lub oszczędzać na wirtualnych lokatach, które oferują bardzo atrakcyjne oprocentowanie.

Unikalnym elementem rozgrywki jest wirtualny telefon, który umożliwia zarządzanie finansami w grze, podejmowanie wyzwań, czy dostosowywanie wyglądu własnej karty bankowej.

Metaverse jako przestrzeń dla marek

Działania Banku Pekao S.A. w Fortnite wpisują się w szerszy trend wykorzystania metaverse, jako narzędzia marketingowego. Metaverse, czyli wirtualny świat, w którym użytkownicy mogą wchodzić ze sobą w interakcje, tworzyć własne światy czy uczestniczyć w wydarzeniach, stale zyskuje na popularności wśród marek. Wielkie międzynarodowe marki takie jak Nike, Balenciaga czy Coca-Cola już od dawna działają w tej przestrzeni, organizując pokazy mody, oferując ekskluzywne wirtualne produkty czy angażując społeczność w interaktywne kampanie.

Bank Pekao S.A., stawiając na Fortnite, nie tylko wpisuje się w ten globalny trend, ale także dostosowuje swoje działania do preferencji młodszej grupy docelowej.

Kampania „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”

Mapa Money Tycoon to centralny element kampanii promującej Konto Przekorzystne dla Młodych z kartą z wizerunkiem dla graczy. Kampania ma za zadanie pokazać młodym ludziom korzyści związane z oszczędzaniem i zarządzaniem finansami. Do promocji mapy zaangażowano popularnych influencerów takich jakich Kamil „KALUCH” Kaliński – najpopularniejszy polski gracz GTA V, będący ambasadorem kampanii, czy popularnych twórców Fortnite: RafaToJa, Airnest i Hexo, którzy promują mapę na swoich kanałach.

Jak zagrać w Money Tycoon

Grę możecie znaleźć na www.fortnite.com wpisując nazwę Money Tycoon lub kod gry: 8754-6289-4338. Dostępna jest dla każdego za darmo na najpopularniejszych platformach, takich jak PlayStation, Xbox, PC czy android.

Artykuł powstał we współpracy z Bankiem PEKAO S.A.

PS Tokenizacja i Światowe Archiwum Arktyczne: Bank Pekao S.A. zabezpiecza swoje dzieła sztuki dzięki projektowi ARCHIV3