Więcej podsumowań 2024 roku znajdziesz TUTAJ >>
O tym, jaki był 2024 rok dla Mohito opowiada: Justyna Para, LPP, MOHITO Visual Communication Director.
Zobacz również
Największy sukces marki w 2024 roku
Największym sukcesem marki Mohito w 2024 roku było otwarcie pierwszych salonów we Włoszech, w tym w Marcon koło Wenecji oraz w Mediolanie. Wprowadzenie Mohito na jeden z najważniejszych rynków mody w Europie, zwłaszcza w prestiżowym Mediolanie, było istotnym krokiem w umacnianiu międzynarodowej obecności marki.
Najtrudniejsze wyzwanie w 2024 roku
Pamiętajmy, że marketing Mohito odpowiada nie tylko za tradycyjną i social mediową komunikację z klientami, ale także za wyposażenie i opiekę nad sklepami stacjonarnymi, których obecnie mamy prawie 240, a sprzedaż prowadzimy w ponad 20 krajach. Zajmujemy się również produkcją contentu foto-video do e-commerce.
Wyzwaniem w marketingu marki odzieżowej w minionym roku było znalezienie równowagi między innowacyjnością, autentycznością i efektywnością w komunikacji z klientami, przy jednoczesnym dostosowaniu się do dynamicznych zmian technologicznych i społecznych. Tylko dzięki kreatywnemu i silnemu zespołowi w Polsce oraz zaangażowanym oddziałom marketingu eksportowego i jasnym celom, wynikającym ze skutecznego kalendarza działań, zrealizowaliśmy ambitne założenia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Trzy najciekawsze akcje w 2024 roku
Rok 2024 w Mohito to rok dużych nazwisk i wspaniałych osobowości. Podtrzymujemy dialog z klientkami, dostarczając im bezpieczne i wygodne rozwiązania bezpośrednio w naszych salonach. Organizujemy pokazy kolekcji oraz porady stylistyczne, a jednocześnie pośrednio przybliżamy sylwetki ich idolek, których życiem inspirują się na co dzień.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do letniej kampanii zaprosiliśmy gwiazdę Sandrę Kubicką.
Wykorzystując odpowiednią komunikację outdoorową oraz digitalową, wzmocniliśmy wizerunek marki i zajęliśmy 4. miejsce w prestiżowym rankingu TOP MARKA 2024.
Kolejne miesiące to:
- współpraca w ramach jesiennej kampanii z rumuńską mega modelką Giną Chirilą,
- kolekcja specjalna dla Izy Krzan oraz cykl videopodcastów, które dla nas przeprowadziła; w gronie gościń znalazły się Marta Żmuda-Trzebiatowska, Paulina Sykut-Jeżyna oraz Edyta Zając.
Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami
Ponad 5 milionów odsłon filmu kampanijnego Bohemian Delight AW/24 na YouTube. Nie zaskakuje sam wynik, bo wiemy, że to, co wypuszczamy w świat jest najwyższej jakości. Zdumiewającym jest natomiast, co trzeba zrobić i w jakim czasie można wprowadzić zmiany tak, aby ten wynik uzyskać.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2024 roku
To te, które łączą zasięg i możliwość dialogu z klientką, z nieustającym inspirowaniem. Dla marki Mohito są to zdecydowanie social media, ale nie zapominamy o setkach naszych salonów stacjonarnych, które są płaszczyzną spotkań z klientkami i areną marketingu doświadczeń.
Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2025 roku
Niezmiennie od kilku sezonów jest to influencer marketing. Jednak w przyszłym roku, chyba jeszcze mocniej wybrzmi polaryzacja i zanikanie zainteresowania średnio zasięgowymi kontami. Najcenniejsi to mikroinfluencerzy z zaangażowaną i wiarygodną bazą obserwatorów, którzy szukają polecenia ciekawych rozwiązań i zaufanego źródła. Równie cenni będą giga influencerzy z milionowymi zasięgami, którzy szybko, choć kosztownie, mogą pomóc w podniesieniu świadomości o marce, a jednocześnie wykazać jednorazowy, ale spektakularny ROI.
Jaką część budżetu marketingowego stanowiły w 2024 roku wydatki na działania digitalowe? Czy zmieni się to w 2025 roku?
Budżet w minionym roku odzwierciedlał rosnące znaczenie kanałów cyfrowych. Podkreślam konieczność elastycznego podejścia do alokacji budżetu, z uwzględnieniem dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów i trendów w social mediach. Te, w branży odzieżowej, często są nieprzewidywalne, a ich zmiany są więcej niż dynamiczne.
Kto odpowiadał w 2024 roku za działania marketingowe marki? Czy zmieni się to w 2025 roku?
Utrzymuję sprawdzający się model struktury działu komunikacji wizualnej, w ramach którego wydzielone zostały działy contentu, digitalu, trade i brand marketingu czy graficzny. Kluczowe są też komórki marketingów eksportowych w krajach, gdzie prowadzimy biznes. Wszystkie osoby zatrudnione w dziale VC odpowiadają za 100% realizacji działań i produkcji kontentu – od strategii, przez wykonanie, po implementację. Ze wsparcia agencji korzystamy bardzo sporadycznie, w okrojonych obszarach i są to wyłącznie agencje producenckie.
Wpływ rozwoju AI na działania marketingowe marki
AI w komunikacji wizualnej zmienia zasady gry. Póki co, jest to już zauważalna optymalizacja w kontekście czasu pracy, ale ogromna, jeśli mówimy o efektywności już istniejących narzędzi, a przede wszystkim oszczędności, na które jesteśmy zorientowani.
Trzy najważniejsze cele i plany marki na 2025 rok
W planach mamy kolejną mega współpracę, o której będzie głośno już niebawem. Pracujemy nad nią od lipca 2024 roku. Planujemy ekspansje na kolejny rynek Europy Południowej. Ponadto, skupiamy się na przewidywaniu trendów w komunikacji social mediowej i ich efektywnej implementacji. Ważny dla nas będzie również aspekt lokalny, bo Mohito to brand dostępny w ponad 20 krajach, a w każdym z nich obserwujemy inne zachowania klienckie.