Wszystko zaczęło się w 2021 roku, kiedy marka CCC oddała do sprzedaży online torebkę zaprojektowaną na wzór jednego z popularnych projektów marki Chylak. Wówczas projektantka i twórczyni polskiego brandu zdecydowała się, że złoży pozew przeciwko CCC S.A. Sąd potwierdził, że marka Chylak ma rację, jednak CCC S.A. złożyło apelację, którą w 2024 roku Sąd Apelacyjny w Poznaniu oddalił i podtrzymał wcześniejszy wyrok.
Marka CCC S.A., zgodnie z wyrokiem, do 4 listopada 2024 roku miała opublikować na swojej stronie internetowej oraz na profilu na Facebooku odpowiednie oświadczenia, czego nie zrobiła. Firma chce złożyć kasację do Sądu Najwyższego.
Zobacz również
Ponadto, marka Chylak do 8 listopada 2024 roku powinna również otrzymać odszkodowanie, które składa się ze zwrotu kosztów za poniesione straty, uzyskane bezprawnie korzyści oraz zadośćuczynienie za krzywdę niemajątkową. Kwota ta jednak nie została podana do informacji publicznej.
Oświadczenie CCC
Jak informuje Biuro Prasowe CCC:
„Spór prawny nie został finalnie rozstrzygnięty, podtrzymujemy nasze stanowisko i jesteśmy w trakcie przygotowywania skargi kasacyjnej w tej sprawie. W międzyczasie wykonalność orzeczenia została wstrzymana. Z naszej strony do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia nie udzielamy komentarzy w tej sprawie”.
Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.
Zdjęcie główne: Vogue
Słuchaj podcastu NowyMarketing