Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę nawiązała współpracę z sześciorgiem twórców, którzy przygotowali komiksy o tematyce związanej ze zdrowiem psychicznym dzieci i młodzieży. Wśród artystów zaproszonych do działania znaleźli się: Katarzyna Belczyk, Michalina Tańska, Magda Aranży, Magda Matyjaszczyk, Magda Danaj i Norbert Grzelka. Każdy komiks ma pomóc czytelnikom obalić mity związane z proszeniem o wsparcie, a tytuł akcji: „PROszę o poMOC”, nawiązuje do języka stosowanego w środowisku gamersko-komputerowym. W tym przypadku człon „PRO” oznacza mistrzostwo i osiąganie najwyższego poziomu w danej dziedzinie – w tym przypadku troski o zdrowie psychiczne.
Zobacz również
-
„Nie muszą mieć twoich genów, żeby odziedziczyć po tobie wszystko, co najlepsze”: kampania SOS Wioski Dziecięce dotycząca przekazania 1,5% podatku
-
„The Snowball”: animacja, która zwraca uwagę na rosnący problem nadużywania alkoholu zimą
-
„Spraw, aby seniorzy wolni od dyskryminacji istnieli naprawdę”: Fundacja Projekt Starsi z kampanią społeczną AI przeciwko dyskryminacji seniorów
– Czerpiąc z doświadczeń pracy w telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 wiem, że temat zdrowia psychicznego wśród młodych ludzi powoli przestaje być tematem tabu. Co więcej, po stronie osób nastoletnich pojawia się gotowość i chęć, aby sięgnąć po wsparcie… i tutaj jest problem, ponieważ młodym ludziom brakuje wiedzy, w jaki sposób zwrócić się po pomoc, z kim na ten temat porozmawiać, co powiedzieć. Najczęstszym pytaniem, jakie otrzymuję w social mediach 116111.pl jest: „Jak zacząć rozmowę o moim problemie?”. I stąd właśnie pomysł na kampanię. Wprost od młodych ludzi! – podkreśla Katarzyna Talacha, ekspertka w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Komiksy z przesłaniem
W ramach akcji „PROszę o poMOC” w social mediach Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: na TikToku, Facebooku i Instagramie, oraz na stronie internetowej www.centrumwsparciadladzieci.pl, publikowane są komiksy, które poruszają tematy związane z umiejętnością proszenia o pomoc, kiedy okazuje się to niezbędne.
„Spraw, aby seniorzy wolni od dyskryminacji istnieli naprawdę”: Fundacja Projekt Starsi z kampanią społeczną AI przeciwko dyskryminacji seniorów
– Wiem z własnego doświadczenia, jak przerażająco jest zostać samej_mu z problemem, a im dłużej się czeka, tym trudniej poprosić o pomoc. Zaangażowałam się w ten projekt, bo bardzo bym chciała, żeby osoby w kryzysie wiedziały, że mogą sobie pomóc i że nie muszą być same. Jeżeli chociaż jedna osoba po zobaczeniu naszych prac zdecyduje się poszukać pomocy, to już będzie ogromny sukces – mówi Katarzyna Belczyk, jedna z twórczyń komiksu, znana na Instagramie jako potato_face_stories.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza komiksami, w social mediach pojawiają się również różnorodne treści psychoedukacyjne dedykowane zarówno dzieciom i młodzieży, jak i dorosłym odbiorcom (nauczycielom, rodzicom, opiekunom). Cel? Wspólne budowanie otwartego społeczeństwa, które nie boi się mówić o emocjach i wspierać tych, którzy tego potrzebują.
Zdjęcia: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę