Zdaniem specjalistów, wybór ukochanego bohatera ma ogromny wpływ na poczucie własnej wartości u dzieci. Z jego pomocą dziecko może lepiej rozumieć swoje potrzeby i pragnienia, a także odkrywać swoją wrażliwość. W ten sposób uczy się również empatii, rozwija inteligencję emocjonalną i dowiaduje się, jak odnaleźć się w relacjach z innymi.
Odpowiedzialni rodzice chcą wiedzieć, jakie postaci z bajek są szczególnie lubiane przez ich dzieci i dlaczego to właśnie one stały się dla nich takie ważne. Współcześnie trudno jednak nadążyć za wszystkimi nowościami. W dobie Internetu, telewizji maluchy mają dostęp do „milionów” bajek, w których występują niezliczone ilości bohaterów. Zagubieni w cybernetycznym świecie rodzice będą mogli w rzetelny sposób sprawdzić, kim właściwie jest ulubiona postać ich dziecka.
Zobacz również
Czy wiesz, kim inspiruje się Twoje dziecko?
W odpowiedzi na wskazane zapotrzebowanie, Komitet Ochrony Praw Dziecka we współpracy z agencją reklamową You’re Welcome, stworzy projekt, w ramach którego postacie ze znanych bajek zostaną gruntownie przeanalizowane i scharakteryzowane. Będzie to pierwsza taka inicjatywa, zorganizowana na tak szeroką skalę. Na specjalnym blogu regularnie będą pojawiać się dokładne opisy, w których wyjaśnione zostanie to, w jaki sposób dani bohaterowie mogą stanowić wzorce dla dzieci.
Specjaliści wchodzący w skład Komitetu Ochrony Praw Dziecka zajmą się wnikliwą analizą psychologiczną postaci. Opisy będą podzielone na grupy wiekowe, ponieważ każda z nich ma swoją specyfikę oraz inne potrzeby. Pierwszym opisywanym bohaterem będzie Bing (króliczek z brytyjskiej bajki, który w swoich przygodach pokazuje różne codzienne sytuacje dzieci w wieku ok. 3 lat).
Grzechy polskiej reklamy cz. 8
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Za sprawą miliona subskrypcji na kanale Youtube określonej bajki, można się domyślić, że maskotki odzwierciedlające główne postaci z tej bajki, będą cieszyły się powodzeniem wśród dzieci. Nie rzadko przewidzenie potencjału bajki wymaga skrupulatnej analizy jej treści. Trudno, by to robił każdy rodzic. Bohaterowie bajek, poza tym, że latają, mają super gadżety, eksplorują oceany, dostarczają przykładów rozwiązań dla problemów, z którymi na co dzień spotykają się dzieci. Dzieci z bajek często czerpią wsparcie, utożsamiają się z postaciami, współczują im, przerabiają ich błędy, czasami kształtują odpowiedni wzorzec swojego postępowania, a czasami kibicują bohaterom w naprawieniu błędów. Chociaż okoliczności bajek nierzadko są oderwane od rzeczywistości to emocje bohaterów wydają się bardzo zbieżne z tym, co przeżywają dzieci na co dzień i według mnie to jest największą wartością dostarczaną dla widza. Myślę, że analiza treści bajek mogłaby podpowiedzieć rodzicom pola do rozmów ze swoimi dziećmi i w efekcie zbliżyć ich do siebie – mówi Michał Pękała, od 2009 związany z branżą zabawek w firmach Toysto oraz Orbico, jest także laureatem Konkursu Świat Przyjazny Dziecku, organizowanego przez KOPD.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dziękujemy za zaproszenie do projektu. Temat bajek, relacji, wzmacniania dzieci jest nam oczywiście bardzo bliski – z racji 43-letniej pracy naszego stowarzyszenia na rzecz dzieci, młodzieży oraz ich opiekunów. Zawsze chętnie bierzemy udział w mądrych, wartościowych projektach, stworzonych z pasji do tworzenia świata mądrego i przyjaznego – skomentowała Magdalena Stachowiak-Alexandrowicz, Manager ds. PR i Promocji oraz Członek Zarządu Krajowego KOPD.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko