Według ponad 40% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu1 przeprowadzonym na zlecenie OLX, zabawki i produkty dziecięce kupowane na azjatyckich platformach zakupowych nie są w pełni bezpieczne. Problemem, z którym często borykają się użytkownicy takich platform e-commerce, jest również zbyt długi czas dostawy w porównaniu z zakupami lokalnymi, niezgodność towaru z opisem, czy nadmierna ilość substancji toksycznych zawartych w oferowanych produktach.
Wszystkie te spostrzeżenia stały się inspiracją do przygotowania wystawy „Szukaj okazji, ale nie w Azji”, prezentującej to, z jakimi rozczarowaniami może się wiązać robienie zakupów na azjatyckich platformach. Hasła: „Dalekie od ideału” czy „Miało wyglądać inaczej?” towarzyszą zwiedzającym, którzy mogą na własne oczy przekonać się, że taniej nie zawsze znaczy lepiej (i bezpieczniej).
Zobacz również
– Ekspozycja ilustruje problemy, na które wprost wskazali ankietowani w naszym badaniu. Decydując się na zakupy w sieci, mamy uzasadnione oczekiwania, jednak gdy dokonujemy ich na azjatyckich platformach, często zostają zawiedzione, a okazja staje się powodem do frustracji. Odwiedzających wystawę nie zamierzamy jednak zostawiać z poczuciem rozczarowania. Wskazujemy, że alternatywą może być OLX, który oferuje rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo i satysfakcję z zakupów. Są to m.in. system ocen, możliwość szybkiego odbioru osobistego zakupionego przedmiotu, czy Pakiet Ochronny obejmujący transakcje z Przesyłką OLX – tłumaczy odpowiedzialny za projekt Paweł Klapiński, senior marketing specialist w OLX.
Ekspozycja została podzielona na dwie części:
Drogo, drożej, najdrożej – Allegro. Książkowy przykład odklejki
- „Strefa Oczekiwań OLX” to miejsce, w którym zwiedzający mogą skupić się na zakupach po sąsiedzku,
- a w strefie chillout czekają miękkie fotele, w których można zrelaksować się i zapoznać z rozkładem wystawy na Dworcu Centralnym.
Wystawa pod hasłem „Szukaj okazji, ale nie w Azji” potrwa do 9 lutego 2025 roku i została zrealizowana we współpracy z agencją marketingową Skivak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1W badaniu omnibusowym realizowanym w formie CAWI udział wzięło 1000 dorosłych mieszkańców Polski. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz województwo.
Zdjęcia: mat. pras. OLX