„The Alien”: kampania Citroëna inspirowana filmem „E.T.”

„The Alien”: kampania Citroëna inspirowana filmem „E.T.”
Reklamę Citroëna ë-C4 „The Alien” śmiało można nazwać oscarową. Za dźwięk odpowiada studio nagrodzone za pracę nad „Strefą interesów”, muzykę stworzył protegowany samego Hansa Zimmera, a cały klip inspirowany jest filmową historią „E.T.”.
O autorze
1 min czytania 2025-01-31

Kto z nas nie kojarzy słów: „E.T. go home”, które padają w jednym z najchętniej oglądanych filmów Stevena Spielberga? Teraz przygody uroczego przybysza z kosmosu zainspirowały zespół marketingowy Citroëna, który wraz z agencją BETC stworzył reklamę Citroëna „The Alien” (pol. obcy). Dobrze znane hasło zostało zmienione na „Citroën doesn’t go home”, udowadniając, że francuska marka motoryzacyjna gwarantuje komfort nawet podczas najdłuższej podróży swoimi samochodami.

W reklamie inspirowanej filmem „E.T.” widzimy Citroën ë-C4, czyli elektryczny model marki. Jak się okazuje, to właśnie auto finalnie okazuje się wyborem pozaziemskiego bohatera, który zamiast wnętrza dobrze znanego statku-matki, stawia na wygodę i technologię spod znaku Citroëna.

– Chcieliśmy bawić się klasycznymi motywami science fiction, a także emocjami widzów. Obserwujesz, jak rozwija się ta wspaniała relacja, widzisz, jak współpracują, aby dotrzeć do statku-matki, a kiedy myślisz, że wiesz, dokąd zmierza historia – nasz uroczy kosmita dokonuje ostatecznej zdrady, wybierając wygodę ë-C4 zamiast zaufanego przyjaciela człowieka. To rozdzierające serce i zabawne jednocześnie – wyjaśnił Federico Goyret, dyrektor ds. marketingu w Citroën.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednym z kluczowych elementów klipu „The Alien” jest muzyka. Oryginalna ścieżka dźwiękowa została skomponowana przez protegowanego samego Hansa Zimmera, a za unikalny język obcego i tło dźwiękowe filmu zostały stworzone przez Wave Studios. To samo studio w marcu 2024 roku zostało nagrodzone Oscarem za udźwiękowieniem „Strefy interesów” Jonathana Glazera. „The Alien” to przykład reklamy, w której stylistyka sci-fi łączy się z wywołującą emocje historią.

Zdjęcia: YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS DS Automobiles nawiązuje do „Małego Księcia” w kampanii samochodów inspirowanych powieściami Antoine’a de Saint Exupéry’ego