Najważniejsze informacje:
- 675 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU),
- 263 mln subskrybentów,
- 6,5 mln tytułów podcastów,
- ponad 500 mln użytkowników odsłuchało podcastu na Spotify,
- 330 000 podcastów wideo,
- 350 000 audiobooków dostępnych w modelu à la carte,
- 270 mln użytkowników obejrzało podcast wideo na Spotify,
- 10 mld USD wypłaconych branży muzycznej w 2024 roku,
- ~60 mld USD wypłaconych branży muzycznej od momentu powstania Spotify,
- liczba twórców aktywnie publikujących materiały wideo każdego miesiąca wzrosła o ponad 50% r/r,
- ponad 70% uprawnionych programów dołączyło do programu monetyzacji Spotify (tzw. Spotify Partner Program),
- całkowity przychód wzrósł r/r o 16% do 4,2 mld euro,
- marża brutto wzrosła rok do roku o 555 pb. do 32,2%,
- dochód operacyjny wzrósł do 477 mln euro.
– Jestem bardzo podekscytowany rokiem 2025 i czuję się naprawdę dobrze z tym, gdzie jesteśmy, zarówno jako produkt, jak i jako firma. Będziemy nadal obstawiać zakłady, które będą miały długoterminowy wpływ, zwiększając naszą prędkość, przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu wydajności, jaki osiągnęliśmy w zeszłym roku. To połączenie pozwoli nam budować najlepsze i najbardziej wartościowe doświadczenie użytkownika, rozwijać się w sposób zrównoważony i dostarczać kreatywność światu – powiedział Daniel Ek, założyciel i dyrektor generalny Spotify.
Zobacz również
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
Magdalena Siemiaszko została Head of Marketing AC Poland w PPG Deco Polska Sp. z o.o.
Słuchaj podcastu NowyMarketing