Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Serce na dłoni – Polacy o miłości, zdradach i aplikacjach randkowych” [BADANIE]

„Serce na dłoni – Polacy o miłości, zdradach i aplikacjach randkowych” [BADANIE]
Badanie „Serce na dłoni – Polacy o miłości, zdradach i aplikacjach randkowych” pokazuje, że większość z nas nie planuje w szczególny sposób obchodzić tegorocznych Walentynek, a ponad połowa pytanych nigdy nie korzystała z aplikacji randkowych.
O autorze
1 min czytania 2025-02-11

Z okazji Walenynek (14 lutego) firma Pollster opublikowała badanie na temat postrzegania przez Polaków aplikacji randkowych, zjawiska zdrad i ogólnie pojętej miłości. Raport „Serce na dłoni…” pokazał m.in., że według większości Polaków (94%) związek wymaga stałej pracy i budowania relacji każdego dnia. Co ciekawe, dla aż 92% respondentów związek dwojga ludzi to też duże wyzwanie i odpowiedzialność.

Polacy w aplikacjach randkowych

Co więcej, autorzy badania pod lupę wzięli również korzystanie z aplikacji randkowych. 29% Polaków kiedykolwiek skorzystało z tego typu rozwiązań, z czego zdecydowana większość (71%) umówiła się przez aplikację na spotkanie. Jak się okazuje, aplikacje randkowe to wyjątkowo często sposób na (udane) spotkanie. Tak właśnie ocenia je 55% pytanych, a respondenci dodają, że co trzecia znajomość (35%), której źródło znajduje się właśnie w aplikacji randkowej, przerodziła się w związek.

Jak Polacy postrzegają Walentynki

Obchodzone 14 lutego Walentynki, zwane też świętem zakochanych, to dla wielu z nas pretekst do wyznania uczucia i okazania partnerowi wdzięczności za wspólną codzienność. Mimo tego Walentynki nie cieszą się obecnie tak dużą popularnością, jak jeszcze kilka lat temu. Choć część z nas ma pozytywny (48%) lub neutralny (40%) stosunek do tego dnia, niemal 3⁄4 (71%) uważa, że jest to komercyjne święto napędzane przez marketing.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeśli już decydujemy się na celebrowanie Walentynek, w grę dość często wchodzą prezenty dla „drugiej połówki”. Wśród tych najchętniej wybieranych niezmiennie znajdują się:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • kwiaty (35%),
  • zaproszenie na romantyczną kolację (33%),
  • czekoladki, słodycze (26%),
  • weekendowy wyjazd (19%)
  • i zaproszenie do kina lub teatru (18%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co ciekawe, na obdarowanie partnera lub partnerki zdecyduje się w tym roku 29% pytanych, podczas gdy 51% z nich planuje spędzić Walentynki tak samo, jak każdy inny dzień. Dla 23% respondentów 14 lutego będzie okazją do wspólnego zaplanowania wolnego czasu.

O badaniu:

Badanie Pollster „Serce na dłoni – Polacy o miłości, zdradach i aplikacjach randkowych” zostało przeprowadzone w dniach od 1 do 4 lutego 2025 roku na grupie 1131 dorosłych Polaków, Autorzy publikacji zastosowali metodę CAWI (Computer-Assisted Web Interview).

Zdjęcia: Badanie Pollster „Serce na dłoni – Polacy o miłości, zdradach i aplikacjach randkowych”