Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz dowiedzieć się, co działa w wideo marketingu? Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę na IAB HowTo: Highway to Sound & Vision.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Przyszłość pracy w marketingu w dobie AI: 72% specjalistów ds. marketingu jest przytłoczona tempem zmian [RAPORT]

Przyszłość pracy w marketingu w dobie AI: 72% specjalistów ds. marketingu jest przytłoczona tempem zmian [RAPORT]
LinkedIn, w ramach raportu „The B2B Marketing Organization of Tomorrow" zbadał wpływ sztucznej inteligencji na marketing i pracę marketerów. Sprawdź najważniejsze wnioski.
O autorze
1 min czytania 2025-02-19

Dane pochodzące z raportu LinkedIn „The B2B Marketing Organization of Tomorrow” przeanalizowała główna ekonomistka portalu – Karin Kimbrough.

Najważniejsze wnioski

Jak podaje Karin Kimbrough, na czele rewolucji AI są specjaliści ds. marketingu.

  • Dwóch na trzech liderów marketingu B2B na świecie wykorzystuje generatywną AI w swoich kampaniach.
  • Marketerzy są na szczycie listy specjalistów dodających umiejętności AI do swoich profili na LinkedInie.

  • Badanie LinkedIn pokazuje, że prawie trzy czwarte (72%) specjalistów ds. marketingu czuje się przytłoczona tempem zmian, które zachodzą w ich pracy.
  • 53% specjalistów ds. marketingu martwi się, że zostanie „w tyle” ze swoją wiedzą.

Czy AI zastąpi marketerów

Największy mit dotyczący AI to ten, który mówi o tym, że sztuczna inteligencja zastąpi stanowiska marketingowe. Jak pokazuje badanie, na ten moment narzędzia AI najlepiej sprawdzają się do wspomagania marketerów.

Badani wskazali, że AI pomogła w:

  • zwiększeniu produktywności (40%),
  • przyspieszeniu tworzenia treści (39%),
  • tworzeniu lepszych pomysłów na kampanie (30%).

Przyszłość to umiejętności człowieka

Jak wykazano w badaniu, wraz z rozwojem AI, wkraczamy jednocześnie w tzw. „gospodarkę relacji”, w której najważniejsze są umiejętności ludzkie (w szczególności umiejętności miękkie).

  • Komunikacja, empatia, zdolność adaptacji i kreatywność mogą stać się najcenniejszymi umiejętnościami w świecie napędzanym przez sztuczną inteligencję.
  • Najważniejsze umiejętności liderów marketingu B2B to zdolności relacyjne i zorientowane na ludzi.

  • W ciągu najbliższych pięciu lat, 50% umiejętności, które wykorzystywane są w pracy ulegnie zmianie. Szybkie tempo rozwoju AI może przyspieszyć tę zmianę do 70%. Oznacza to, że pojawią się nowe funkcje, wymagające połączenia umiejętności technicznych i relacyjnych.

Sprawdź pełny raport:

zdjęcia: LinkedIn

PS Twórcy narzędzia AI proszą, by kandydaci do pracy nie korzystali z AI

PS2 Agenci AI typu Operator w marketingu: szanse i zagrożenia [OPINIE]