IKEA pyta Kanadyjczyków: „Wstałeś?”. Tym, którzy odpowiedzą, oferuje materac

IKEA pyta Kanadyjczyków: „Wstałeś?”. Tym, którzy odpowiedzą, oferuje materac
IKEA sprawdza, jak śpią Kanadyjczycy i wysyła krótkie, nocne wiadomości o treści „Wstałeś?”. Na tych, którzy je odczytają i zareagują, do odbioru czeka bezpłatny materac.
O autorze
1 min czytania 2025-02-25

Szwedzka sieć salonów meblowych IKEA od dawna znana jest z nieszablonowego podejścia do komunikacji z klientami. Dotychczas brand tworzył już RTM-y (real-time marketing) nawiązujące m.in. do wyników wyborów w USA czy premiery Thermomixa. Ponadto, na polskim rynku zrealizowana została współpraca IKEA z platformą Canal+ Online podczas promocji serialu „Belfer”.

Tym razem pomysł szwedzkiej sieci sklepów dotyczy klientów borykających się z problemami ze snem. Działania zakładają kontakt z grupą docelową… w środku nocy.

Kanadyjskie oddziały IKEA postanowiły zrealizować kampanię dotyczącą wyższej jakości snu wśród swoich klientów. Tak narodził się pomysł na nawiązanie kontaktu w godzinach od 22 do 5 rano z piątku na sobotę.

Plan był prosty: właśnie w tych niestandardowych godzinach klienci IKEA otrzymywali od sieci sklepów krótką wiadomość o treści „Wstałeś?” (ang. „u up?”). Jeśli odbiorcy zdecydowali się nie tylko odebrać komunikat, ale też na niego odpowiedzieć, mogli zyskać szansę na otrzymanie pełnowartościowego materaca IKEA zupełnie za darmo.

A co ze śpiochami? Im IKEA oferuje 15% rabatu na artykuły do spania dostępne w ofercie sklepu między 15 a 23 lutego br.

– Chcieliśmy znaleźć sposób na nawiązanie kontaktu z ludźmi, gdy sen i materace są najważniejsze – na przykład gdy mają problemy ze snem. Więc odwieczny komunikat „u up?” jest bardzo istotnym, zabawnym i radosnym sposobem na zrobienie tego – stwierdził Robbie Percy, dyrektor kreatywny grupy i partner w Rethink, która odpowiada za realizację kampanii.

Durex odpowiada IKEA

Na nocną kampanię reklamową IKEA odpowiedziała firma Durex, producent żeli intymnych, gadżetów erotycznych i prezerwatyw. I to dosłownie odpowiedziała, ponieważ w czacie IKEA dotyczącym bezsenności pojawiła się wiadomość o treści „u up?”, ale wysłana… przez Durex.

Tak rozpoczął się dialog brandów, które na pierwszy rzut oka nie mają ze sobą nic wspólnego. Zespół marketingowy IKEA podtrzymał jednak konwersację, pytając Durex, jak minęła noc. Odpowiedź? Żartobliwa i nawiązująca do nocnych aktywności: „Spać? Nie… Byliśmy zajęci utrzymywaniem ludzi w stanie czuwania. ;)” i zachęcenie klientów do skorzystania z produktów firmy. A wygląda na to, że to dopiero zapowiedź większej współpracy Durex i IKEA.

Zdjęcia: IKEA, LBB

PS IKEA stworzyła kołysankę, która zapewnia głęboki sen dzieciom i rodzicom