Szwedzka sieć salonów meblowych IKEA od dawna znana jest z nieszablonowego podejścia do komunikacji z klientami. Dotychczas brand tworzył już RTM-y (real-time marketing) nawiązujące m.in. do wyników wyborów w USA czy premiery Thermomixa. Ponadto, na polskim rynku zrealizowana została współpraca IKEA z platformą Canal+ Online podczas promocji serialu „Belfer”.
Tym razem pomysł szwedzkiej sieci sklepów dotyczy klientów borykających się z problemami ze snem. Działania zakładają kontakt z grupą docelową… w środku nocy.

Kanadyjskie oddziały IKEA postanowiły zrealizować kampanię dotyczącą wyższej jakości snu wśród swoich klientów. Tak narodził się pomysł na nawiązanie kontaktu w godzinach od 22 do 5 rano z piątku na sobotę.
Plan był prosty: właśnie w tych niestandardowych godzinach klienci IKEA otrzymywali od sieci sklepów krótką wiadomość o treści „Wstałeś?” (ang. „u up?”). Jeśli odbiorcy zdecydowali się nie tylko odebrać komunikat, ale też na niego odpowiedzieć, mogli zyskać szansę na otrzymanie pełnowartościowego materaca IKEA zupełnie za darmo.
A co ze śpiochami? Im IKEA oferuje 15% rabatu na artykuły do spania dostępne w ofercie sklepu między 15 a 23 lutego br.

– Chcieliśmy znaleźć sposób na nawiązanie kontaktu z ludźmi, gdy sen i materace są najważniejsze – na przykład gdy mają problemy ze snem. Więc odwieczny komunikat „u up?” jest bardzo istotnym, zabawnym i radosnym sposobem na zrobienie tego – stwierdził Robbie Percy, dyrektor kreatywny grupy i partner w Rethink, która odpowiada za realizację kampanii.
Zdjęcia: IKEA