Kampanię poprzedziło badanie1, w którym młodych dorosłych zapytano o obawy i wyobrażenia dotyczące stosowania tego środka płatności, a w towarzyszących akcji filmikach edukacyjnych wystąpili influencerzy.
Karta kredytowa to środek płatności, który w wielu z nas budzi równie dużo ekscytacji, co obaw. Z jednej strony można bowiem płacić kartą kredytową nawet wtedy, gdy w portfelu brak pieniędzy. Z drugiej zaś – w ten sposób na naszym wirtualnym koncie rośnie dług, który przecież należy spłacić. Aby uniknąć zbędnego stresu, warto dowiedzieć się, jak właściwie korzystać na co dzień z karty kredytowej. Tu z pomocą przychodzi kampania banku BNP Paribas „Szkoła Jazdy z kartą kredytową”.

Działania kierowane są do młodych dorosłych, czyli osób w wieku od 18 do 30 lat. To właśnie oni wzięli udział w badaniu przeprowadzonym przez BNP Paribas w grudniu 2024 roku, podczas którego wyłoniono zagadnienia warte poruszenia w ramach akcji. Zaproszeni do udziału eksperci odpowiadają na pytania m.in. o to: „Czy warto mieć kartę kredytową?”, „Czy to się opłaca i jakie wiąże się z tym ryzyko?” oraz „Jak jej używać, by nie popaść w długi?”.
Influencerzy uczą, jak korzystać z karty kredytowej
Do współpracy przy realizacji kampanii „Szkoła Jazdy z kartą kredytową” bank BNP Paribas zaprosił także twórców internetowych: Justynę Kik (@prostefinanse) oraz Łukasza Bąka (@lukaszbak_caroseria). Tak powstała trzyodcinkowa seria klipów wideo, które pojawiać się będą zarówno na profilach twórców, jak i w mediach społecznościowych BNP Paribas.
– W Banku Dobrych Decyzji zależy nam na tym, aby klienci mieli pełną wiedzę o naszych produktach i umieli korzystać z nich w rozsądny sposób. Wtedy będą mogli świadomie ocenić czy jest to dla nich odpowiednie rozwiązanie. […] W tym celu stworzyliśmy kurs „korzystania” z karty kredytowej, nawiązujący do szkolenia z jazdy samochodem. Do akcji zaprosiliśmy ekspertkę od finansów i dziennikarza motoryzacyjnego, by w ciekawej formie wideo przekazali porady łączące świat finansów ze światem motoryzacyjnym – mówi Darek Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Doświadczenia Klienta i Zaangażowania Społecznego w banku BNP Paribas.
Rozmowy za kierownicą
Ponadto akcja „Szkoła Jazdy z kartą kredytową” obejmuje również spotkania z dziennikarzami w niecodziennej formule, tzn. podczas jazdy samochodem. Takie rozwiązanie to okazja, by w nieformalnej atmosferze porozmawiać o odpowiedzialnym zarządzaniu finansami, a zarazem poznać ofertę banku BNP Paribas. Co ważne, ekspertami podczas tych spotkań są doradcy bankowi, na co dzień wspierający klientów w podejmowaniu najlepszych decyzji finansowych.
Za koncepcję i przeprowadzenie kampanii „Szkoła Jazdy z kartą kredytową” odpowiada agencja 38 Content Communication.
1Badanie ilościowe dot. kart kredytowych dla Banku BNP Paribas wykonane na platformie Omnisurv by IQS w grudniu 2024 r. Próba ogólnopolska N=500; wiek: 18-30.
Zdjęcia: bank BNP Paribas