#NMInsights Tenis rośnie w siłę, ale Robert Lewandowski wciąż na szczycie: sportowe trendy w Polsce

#NMInsights Tenis rośnie w siłę, ale Robert Lewandowski wciąż na szczycie: sportowe trendy w Polsce
Najbardziej rozpoznawalnym spontanicznie polskim sportowcem jest Robert Lewandowski. Po piętach depcze mu jednak Iga Świątek, której sukcesy tenisowe z ostatnich lat znacząco zwiększyły zainteresowanie Polaków tenisem. M.in. takie wnioski płyną z raportu „Sponsoring Monitor 2024” ARC Rynek i Opinia.
O autorze
2 min czytania 2025-03-13

Sportowe zainteresowania Polaków są stabilne i mają się dobrze – wynika z badania „Sponsoring Monitor 2024” ARC Rynek i Opinia. Najpopularniejszą dyscypliną sportu pozostaje w naszym kraju piłka nożna, i to pomimo ewidentnych braków sukcesów na koncie drużyny narodowej. Jak się okazuje, ponad połowa Polaków deklaruje zainteresowanie, choćby w małym stopniu, rozgrywkami Ekstraklasy.

W sportowym TOP 3 Polaków, poza piłką nożną, znalazły się jeszcze skoki narciarskie (2. miejsce) i siatkówka (3. miejsce). To właśnie te dyscypliny cieszą się największym zainteresowaniem. Co ciekawe, w tym roku po prawie pierwszy w zestawieniu Sponsoring Monitor na wysokim, piątym miejscu, uplasował się tenis. Popularność tej dyscypliny sportu jeszcze nigdy nie przeżywała w Polsce takiego rozkwitu, a wszystko dzięki niewątpliwym sukcesom Igi Świątek i Magdy Linette z ostatnich lat. Jak zauważają autorzy badania, tenis zanotował wzrost na poziomie aż czerech punktów procentowych w ciągu ostatniego roku i awans z 10. miejsca, które zajmował jeszcze w 2020 roku, do czołowej piątki.

Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych i najchętniej śledzonych sportów wśród Polaków zajmują boks i MMA, których poziom popularności w 2024 roku jest porównywalny do tego z roku 2023.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Świątek i Lewandowski najbardziej rozpoznawalnymi sportowcami w Polsce

Jedna z części raportu dotyczyła rozpoznawalności rodzimych sportowców w naszym kraju. Szczególnie znaczący wzrost zaliczyła w tym przypadku czołowa polska tenisistka, Iga Świątek, której poziom rozpoznawalności wzrósł o 2 punkty procentowe w porównaniu do roku 2023.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak wskazują autorzy badania, w przypadku tej zawodniczki możemy mówić o spektakularnym wzroście popularności na przestrzeni ostatnich czterech lat. W 2020 roku jej spontaniczna rozpoznawalność wynosiła zaledwie 7%, co plasowało ją poza pierwszą dwudziestką w rankingu. W 2024 roku Iga jest już wskazywana spontanicznie przez niemal połowę Polaków.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak się okazuje, Świątek nie jest jednak najbardziej rozpoznawalnym spontanicznie sportowcem w Polsce. To miano przypadło napastnikowi FC Barcelony i kadry narodowej, Robertowi Lewandowskiemu, którego w badaniach spontanicznie wskazało aż 75% pytanych.

Pierwszą trójkę zamyka skoczek narciarski Kamil Stoch, którego rozpoznawalność jednak systematycznie spada. Jeszcze w 2020 roku wynosiła ona 54%, ale obecnie z każdym miesiącem wartość ta maleje.

– W kwestii ulubionych dyscyplin sportowych Polacy zdają się być stali w uczuciach. Polskich kibiców trudno zniechęcić, jeśli już zainteresują się jakąś dyscypliną sportową. Świadczy o tym zainteresowanie już wspomnianą piłką nożną, jak i skokami narciarskimi. Polacy pokochali skoki za sprawą sukcesów Adama Małysza. Sukcesy Igi Świątek, podobnie jak niegdyś osiągnięcia Adama Małysza, mogą już wkrótce wprowadzić tenis ziemny do ścisłej czołówki najpopularniejszych sportów w Polsce – zauważa Sylwia Miszczyk, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu:
Badanie zrealizowano techniką CAWI wśród członków panelu internetowego epanel.pl na ogólnopolskiej próbie. Badanie realizowane w ramach czterech fal. Łączna wielkość zrealizowanej w 2024 roku próby wyniosła: N=4037.

Wykresy: badanie Sponsoring Monitor
Zdjęcie główne: Deposit Photos

PS OSHEE głównym partnerem Igi Świątek