Z przeprowadzonych niedawno przez firmę Tebra badań wynika, że aż 45% porad medycznych dostępnych na platformach internetowe jest fałszywych lub wprowadza w błąd. Mimo to, miliony ludzi na całym świecie każdego dnia przeszukują kolejne strony www, aby znaleźć odpowiedzi na pytanie o to, co może im dolegać.
Właśnie dlatego związek młodych lekarzy rodzinnych we Francji ReAGJIR postanowił zwrócić uwagę tamtejszego społeczeństwa na niebezpieczeństwa związane z samodzielnym diagnozowaniem się na podstawie informacji w sieci. W tym celu wykorzystano sztuczną inteligencję, która pozwoliła stworzyć treści typu deepfake.
Influencerzy odsłaniają prawdę
Na Instagramie oraz TikToku pojawiły się deepfake’i stworzone na podstawie contentu publikowanego przez twórców internetowych, którzy na co dzień dzielą się z internautami niesprawdzonymi wiadomościami medycznymi. W efekcie odbiorcy kampanii #HEALTHBUSTER mogą dowiedzieć się, jak niebezpieczne, a czasem nawet katastrofalne skutki może przynieść korzystanie z „dobrych rad” takich influencerów.
Na końcu każdego z filmów ReAGJIR zdradza, że zaprezentowani w wideo influencerzy to tak naprawdę profesjonalni lekarze, którzy tylko wcielili się w swoje role na potrzeby kampanii. Wszystko po to, aby zwiększyć świadomość na temat niebezpieczeństwa związanego z fałszywymi wiadomościami medycznymi i przypomnieć ludziom, że jeśli chodzi o zdrowie, należy ufać tylko ekspertom.


Za realizację kampanii #HEALTHBUSTER odpowiada agencja kreatywna BETC Paris.
Zdjęcia: Instagram