„Garbage media”: billboard, którego nikt nie widzi – mocny przekaz o marnotrawstwie budżetu w reklamie

„Garbage media”: billboard, którego nikt nie widzi – mocny przekaz o marnotrawstwie budżetu w reklamie
W centrum Toronto pojawił się z pozoru tradycyjny billboard. Został jednak umieszczony w mało uczęszczanej uliczce, co zwraca uwagę na problem niewłaściwego lokowania reklam. To element akcji „Garbage media”.
O autorze
1 min czytania 2025-03-28

Badania pokazują, że każdego roku marki średnio wydają 72 miliardy dolarów na reklamę, ale aż 41% z tych pieniędzy marnuje się z powodu słabego nadzoru ze strony agencji medialnych. Jednym z głównych grzechów pod tym względem jest wybór niewłaściwej lokalizacji billboardów, przez co reklamy pozostają niezauważone, a budżet ulega przepaleniu.

Uwagę na tę sytuację postanowiła zwrócić Grupa Epitaph we współpracy z agencją Rethink. Tak powstała kampania „Garbage media”, której elementem jest wspomniany billboard. W akcji chodzi o sprzedaż nieatrakcyjnych lokalizacji reklamowych znajdujących się w pobliżu znanych i uczęszczanych miejsc. Efekt? Na ten niecodzienny zakup zdecydowało się kilka firm m.in. z branży turystycznej i gastronomii, a grupie Epitath udało się nagłośnić problem marnowania pieniędzy w branży reklamowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jako branża straciliśmy szacunek dla prawdziwej sztuki mediów. Chcieliśmy pokazać, że nic nie zastąpi przemyślanych umiejscowień i wysokiej jakości wrażeń. W Epitaph jesteśmy zobowiązani do tego, aby media były robione właściwie. To dopiero początek bardzo potrzebnej rozmowy w naszej branży powiedział Mike Rumble, założyciel Epitaph Group.

W ramach akcji „Garbage media” miniaturowy billboard stanął m.in. w alejce niedaleko placu Sankofa (dawniej znanego jako plac Yonge-Dundas) w Toronto.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: www.epitaphgroup.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „No more FOBO”: pachnące billboardy zachęcają do zakupu dezodorantów do całego ciała