Kto ma dostęp do informacji jest w stanie skupiać na sobie uwagę innych, forsować idee, czy wreszcie sprzedawać.
Głód informacji sprawił, że nieopatrzną determinantą działania stała sie konsumpcja treści. Podobno dziś, jeden niedzielny numer New York Times’a zawiera w sobie więcej informacji niż kulturalny XVII-wieczny człowiek mógł sobie przyswoić przez całe życie. A jeśli tak jest, jeśli konsumowanie treści jest imperatywem działania, jeśli dążymy do nieokiełznanej produkcji czegokolwiek, to znaczy, że komunikacja przybrała nową formę.
Zobacz również
Dziś nie gromadzimy, a chcemy dostępu. Rozkoszowanie się historiami przegrało z efemerycznością chwil. Dosłowność przedłożyliśmy na symbolikę, a spokój i refleksję nad szybkość przekazu. Jedno pozostało niezmienne – transparentność. Co by się nie działo, musimy rozumieć to, co do siebie mówimy i dlaczego. Nasze komunikaty mogą być krótkie czy symboliczne, ale muszą być zrozumiałe.
Właśnie z tego powodu postanowiłem stworzyć ebooka pomagającego poznać i zrozumieć narzędzia wspomagające zarządzanie ofertami nieruchomości.
Być może zabrzmi to dziwnie, ale skończyły się czasy życia w błogiej nieświadomości zakresu czynności marketingowych, jakie biuro może zaoferować swoim klientom. Obserwując rynek wyraźnie widać, jak niewiele podmiotów jest w stanie zaprezentować cennik swoich usług. Cennik obejmujący konkretne działania podejmowane przez biuro, aby sprzedać nieruchomość. I nie chodzi tu o czynności związane z weryfikacją dokumentacji czy sprawdzeniem stanu prawnego tudzież technicznego nieruchomości. Rzecz dotyczy potencjału reklamowego oferty: gdzie będzie publikowana, w jaki sposób zaprezentowana, jak będzie wyróżniana, na jaki odezw można liczyć, co dzięki temu osiągniemy?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Są to pytania, które coraz częściej pojawiają się w komunikacji z klientami i na które trzeba mieć precyzyjną odpowiedź. Jedynym sposobem jej uzyskania jest świadomość tego, co daje rynek, na jakich warunkach i jak możemy z niego skorzystać. Oto właśnie chodzi w zaprezentowaniu możliwych form promocji ogłoszeń nieruchomości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dlatego właśnie napisałem ebook’a, w którym starałem się odpowiedzieć na powyższe pytania m.in. zapraszając takie serwisy jak: otodom.pl, dom.gratka.pl, domiporta.pl, nieruchomosci-online.pl, szybko.pl oraz tabelaofert.pl. Pisząc wirtualną książkę wzbogaciłem ją o opinie dotyczące innych form marketingowych i sposobu skutecznego zarządzania ofertami.
Na łamach ebooka gości: Jakub Prószyński, Konrad Łęcki, Paweł Bielecki, Mariusz Łodyga, Jakub J. Woźniak, Agata Polińska, Artur Smolicki, Marek Dornowski, Izabela Słomczewska, Tomasz Borowski, Bolesław Drapella, Marta Kosińska, Anna Ałaszkiewicz, Krzysztof Dzięgielewski, Maria Semczyszyn, Agnieszka Grotkowska, Susan Mackenny.
Mam nadzieję, że ta lektura będzie praktyczna dla branży pośredników, natomiast inni wydobędą z niej szczyptę inspiracji. Na to liczę!
Pobrać ebooka można na tej stronie.
Łukasz Kruszewski
Dyrektor ds. Marketingu we freedom nieruchomości. Sieci odpowiadającej za kulturę nowoczesnego pośrednictwa szybkiej sprzedaży nieruchomości. Zajmuje się komunikacją marketingową i wpływem nowych mediów na budowanie marek. Twórca i inicjator home brandingu – koncepcji budowy wizerunku marki nieruchomości na sprzedaż. Absolwent UWM na kierunkach gospodarka przestrzenna, pośrednictwo i filozofia. Niestandardowo bloguje na www.lukaszkruszewski.pl.