1. W marketingu najważniejsze jest…
Kluczem do sukcesu jest zawsze odpowiedni insight. Wiedza o konsumencie musi być oparta na solidnym researchu, a nie jak często bywa, na obiegowych teoriach i mglistych założeniach.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Kilka tysięcy kobiet ćwiczących fitness z Ewą Chodakowską na stadionie Legii – event, który zorganizowaliśmy dla adidasa. Przez tego typu realizacje udowadniamy, że w Social Media nie chodzi o suche lajki, tylko o wyciąganie ludzi zza komputerów i angażowanie ich w relacje z marką.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie to…
Włączenie grupy Arbo (ARBOvision, ARBOinteractive, ARBOmedia) w europejską strukturę Goldbach Group. Połączenie firm o odmiennych korzeniach i kulturach organizacyjnych w taki sposób, by uszanować obie perspektywy – z punktu widzenia zarządzania zmianą było to niesamowicie ciekawe i ambitne zadanie.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Jedyna możliwa odpowiedź to„wszystkie projekty, w których wykonaliśmy dobrą pracę”. Jeśli nasi ludzie mają satysfakcję, że zrobili coś ciekawego, a klient dziękuje nam za dobrą robotę, to zawsze jestem tak samo dumy.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Nie wypada zazdrościć komuś, kto odwalił świetną robotę. Ja mam inaczej – zazdroszczę wszystkim autorom nieudanych kampanii (mniejsza o to których). Myślę sobie wtedy „Szkoda, że to nie my dostaliśmy ten brief”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
Wyróżniłbym dwa trendy, idące w dwóch zupełnie odmiennych kierunkach. Z jednej strony coraz bardziej zaawansowane metody audience buying i programmatic buying sprawiają, że standardowa reklama typu display ma przed sobą ciągle ogromne perspektywy. Z drugiej, coraz bardziej popularne będą niestandardowe formy content marketingu, w których granica pomiędzy slotem reklamowym, a ciekawym contentem jest praktycznie niewidoczna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…
Nie ma takich. „Przereklamowana” jest reklama telewizyjna. Cały e-marketing w strukturze wydatków firm jest niedoszacowany.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Komunikacja i zaufanie– to oczywiste. Do tego dodałbym rzetelny research na temat projektu na samym początku relacji – po obu stronach. Współpraca powinna być oparta na konkretnym, jasno sprecyzowanym insight’cie. Niestety, często widzę, że w briefach,a także w propozycjach agencji, górę biorą nadmierna kreatywność, albo myślenie życzeniowe. Sprawia to, że projekt oparty jest na pobożnych życzeniach i zasłyszanych teoriach.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Nie będę chyba oryginalny – z kontaktów z ludźmi dookoła. Miałem szczęście pracować w wielu miejscach – w mediach, biurach reklamy, agencjach. Przez to mam dostęp do różnych perspektyw i punktów widzenia na te same zagadnienia – i to właśnie uważam za inspirujące.
10. Gdybym miał promować szwajcarskie scyzoryki, jako niezbędną rzecz w każdej kobiecej torebce, a miałbym nieograniczony budżet na działania marketingowe, to…
Najpierw należałoby zmierzyć się ze stereotypem, że kobiety mają w torebce wszystko 🙂 Ale gdyby budżet miał być nieograniczony, dodawałbym do scyzoryków torebki Louis Vuitton. Za darmo 🙂
11. Zajmuję się marketingiem internetowym, dlatego, że…
Interesuje mnie rozwijanie nowych idei, strategii. A Internet i nowe media to obszary, w których jest to największym wyzwaniem i największą przyjemnością. Wyzwaniem ponieważ to przecież ciągle nieodkryte lądy, dziedziny, które dynamicznie się zmieniają. Wiele rzeczy jest w nich nadal niezbadanych, dlatego to ciągle intelektualna przygoda. A przyjemność? Bo to praca ze wspaniałymi i kreatywnymi ludźmi.
Marek Parzydło, CEO w Goldbach Interactive Poland
Wcześniej przez wiele lat prowadził własną firmę doradczą, zajmującą się wdrażaniem produktów i usług w branży nowych mediów i nowych technologii oraz marketingiem interaktywnym. Współpracował w tych obszarach m.in. z Grupą Onet, Agorą, TVN i Grupą Adv.pl. Socjolog z wykształcenia, biegacz-maratończyk z zamiłowania.