10-milionowy zasięg akcji w 10 dni
Akcja „Popatrz, Posłuchaj, Połącz” wystartowała 7 kwietnia – w Światowy Dzień Zdrowia. Jednego dnia, ponad 300 twórców opublikowało pro bono treści edukacyjne na swoich profilach na Instagramie, promując ideę Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. Ich posty odsyłały do strony, gdzie dostępne są materiały edukacyjne przygotowane przez ekspertów projektu MŁODE GŁOWY.
W ciągu 10 dni akcja osiągnęła potencjalny zasięg 10 milionów użytkowników – przede wszystkim dzięki relacjom twórców na Instagram Stories1. Stronę helppp.pl odwiedza prawie 1000 osób dziennie.
Zobacz również
Wśród twórców, którzy wsparli inicjatywę, znaleźli się m.in. Jakub Patecki, Agnieszka Woźniak-Starak, Magda Gessler, Przemek Kucyk, Kamil Szymczak, Bogna Sworowska czy Red Lipstick Monster.
– Jestem obecna w mediach od blisko 30 lat i niezwykle ważnym kanałem komunikacji są dla mnie również media społecznościowe. Dlatego z całego serca dziękuję wszystkim twórcom internetowym, którzy wzięli udział w naszej akcji. Naprawdę wierzę, że tylko działając razem, możemy inspirować i dodawać skrzydeł wszystkim młodym głowom. Doceniam każdy głos, szczególnie w tak istotnym temacie, jakim jest Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego – mówi Martyna Wojciechowska, założycielka Fundacji UNAWEZA i inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY.
– Wygenerowanie impresji na poziomie 10 milionów, w większości w relacjach typu stories na jednej platformie, i to bez żadnego budżetu mediowego, to nie tylko imponujący wynik – to dowód na ogromną siłę społecznego zaangażowania i autentyczności przekazu. W branży influencer marketingu rzadko zdarzają się tak silne, organiczne kampanie, które równocześnie niosą tak ważny przekaz – mówi Marta Ślendak, Managing Director w DDOB.
Jak mówić o zdrowiu psychicznym w social mediach
14 kwietnia br. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie odbyły się także warsztaty dla twórców internetowych, poświęcone odpowiedzialnemu mówieniu o zdrowiu psychicznym w mediach społecznościowych. Poprowadziła je psycholożka i ekspertka projektu MŁODE GŁOWY – Joanna Flis.
Beskidzkie paluszki o smaku sera i cebulki znów dostępne i to w wyjątkowych opakowaniach
Na wydarzeniu pojawiło się kilkudziesięciu twórców reprezentujących różne środowiska i tworzących bardzo zróżnicowany content od edukacyjnego i psychologicznego po rozrywkowy oraz lifestyle’owy. Połączyła ich jedna idea – potrzeba rozmowy o zdrowiu psychicznym, prowadzonej merytorycznie, empatycznie i odpowiedzialnie. Warsztaty będą kontynuowane w formie cyklicznych spotkań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podczas spotkania rozmawiano o tym, jak mądrze, świadomie i z troską mówić o emocjach oraz zdrowiu psychicznym w mediach społecznościowych. Uczestnicy, pracując na podstawie przygotowanej agendy, wspólnie poszukiwali odpowiedzi na kilka kluczowych pytań:
- Czy nasze treści są zgodne z aktualną wiedzą naukową?
- Czy wiemy, po co i dla kogo je tworzymy?
- Czy jesteśmy uważni na potrzeby naszych odbiorców?
Organizatorzy podkreślają, że na sali nie zabrakło szczerych rozmów, osobistych historii i ogromnego zaangażowania.

– To jedna z pierwszych tego rodzaju inicjatyw w Polsce. Warsztaty są skierowane do twórców internetowych, dla których obecność w sieci to coś więcej niż tylko budowanie zasięgów. Spotykamy się, by wspólnie uczyć się, jak mówić o zdrowiu psychicznym rzetelnie i z uważnością. W dobie internetu czasem pełnego uproszczeń i braku zrozumienia chcemy stworzyć przestrzeń, gdzie najważniejszą kompetencją staje się życzliwość – podkreśla Flis.
– Tu nie chodzi o jeden post w internecie – chodzi o realną zmianę myślenia, żebyśmy byli bardziej świadomi i uważni na siebie nawzajem. Bo czy jest coś ważniejszego niż zdrowie psychiczne? – mówi Wojciechowska.
– To poruszenie musi objąć także branżę influencer marketingu. Bo odpowiedzialność nie leży wyłącznie na twórcach – ponoszą ją również agencje, które łączą marki z influencerami i współtworzą ten ekosystem. To kluczowy moment, w którym cała branża także powinna zrobić krok do przodu – z większą świadomością i troską o odbiorców – dodaje Ślendak.
1Dane o zasięgu pochodzą z aplikacji Traackr i obejmują wszystkie wzmianki opublikowane w relacjach typu Stories, postach oraz materiałach wideo, uwzględniając szacunkową liczbę odbiorców, obliczoną na podstawie sumy obserwujących wszystkich twórców biorących udział w akcji.