Fake newsy i scamy to nie abstrakcja – to codzienność każdego z nas – także dzieci. ZHP od ponad 100 lat uczy praktycznych umiejętności i wspiera rozwój młodych ludzi. ZHP to miejsce, gdzie dzieci zdobywają przydatne kompetencje na całe życie. Dziś jedną z nich jest cyfrowa uważność.
W świecie, gdzie granica między prawdą a manipulacją coraz częściej się zaciera, umiejętność rozpoznawania dezinformacji i cyfrowych zagrożeń staje się kompetencją XXI wieku. Jedną z fundamentalnych cech metody harcerskiej jest pozytywność – wiara w młodego człowieka, jego potencjał i możliwości. Właśnie dlatego kampania „Czuwaj w sieci” została zaprojektowana inaczej niż wiele działań z zakresu cyberbezpieczeństwa, które często opierają się na strachu, przestrogach i narracji zagrożenia.
Zobacz również
W ramach „Czuwaj w sieci” powstało 8 animacji edukacyjnych, 7 spotów kampanijnych, quizy sprawdzające wiedzę z zakresu factcheckingu i cyberbezpieczeństwa, gotowe scenariusze lekcji dla nauczycieli, zestawy edukacyjnych checklist, poradnik dla rodziców oraz podcasty i webinary z udziałem ekspertów.
– ZHP od zawsze skupiało się na dawaniu możliwości zdobywania umiejętności na całe życie. Dziś nie tylko uczymy, jak odnaleźć się w lesie, ale też, jak nie zgubić się w gąszczu internetu. Czuwaj to coś więcej niż harcerskie powitanie – to wezwanie do uważności. Dlatego kampania „Czuwaj w sieci” to naturalna kontynuacja naszej misji wspierania wychowywania – mówi harcmistrzyni Martyna Kowacka, Naczelniczka ZHP.
– ZHP stawia na wzmacniający przekaz, który pokazuje, że każdy – niezależnie od wieku – może nauczyć się rozpoznawać fake newsy, chronić swoje dane i bezpiecznie poruszać się w cyfrowym świecie. Chcemy, by młodzi ludzie czuli, że mają wpływ, że potrafią być uważni, krytyczni i odpowiedzialni – również online. To nie strach, lecz świadomość i sprawczość są siłą, którą chcemy w nich obudzić – mówi podharcmistrzyni Olga Junkuszew, Rzeczniczka Prasowa ZHP.
Kto limuzyną, kto pickupem? Jak Polacy postrzegają kandydatów w wyborach prezydenckich [BADANIE]
Strategia kampanii, jej egzekucja oraz zakup mediów zostały przygotowane we współpracy z agencją na_ty, a spoty zrealizowane przez Type Media.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji oraz wszystkie materiały edukacyjne dostępne są na stronie.