Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

#SpeakYourMIND: Ice Bucket Challenge powraca, by zwrócić uwagę na zdrowie psychiczne

#SpeakYourMIND: Ice Bucket Challenge powraca, by zwrócić uwagę na zdrowie psychiczne
#SpeakYourMIND to świeża odsłona znanego wszystkim Ice Bucket Challenge. Tym razem jednak chodzi o zwrócenie uwagi na zdrowie psychiczne. Kampania ma na celu przełamać tabu i zachęcić do otwartej rozmowy o emocjach.
O autorze
1 min czytania 2025-04-28

Pamiętasz trend Ice Bucket Challenge z 2014 roku? Jego pomysłodawcy chcieli zwrócić uwagę na powszechność stwardnienia zanikowego bocznego (ALS) i konieczność wsparcia pacjentów cierpiących na to schorzenie. Zadanie było łatwe: wystarczyło napełnić zimną wodą duże naczynie, a następnie poprosić kogoś, aby wylał ją na nas lub zrobić to samemu. Nagrywając zdarzenie i publikując je w internecie z hasztagiem #IceBucketChallenge, można było przyczynić się do zwiększenia zasięgów akcji. Ostatnim krokiem było nominowanie kolejnych trzech osób do udziału w wyzwaniu.

@zachking Back in 2014 I did the ice bucket challenge to bring awareness to ALS. This time it’s for mental health, supporting the the USC Speak Your Mind Challenge. Nominating Zachary Levi, Chris Pratt, @Terry Crews and @Michelle Khare ♬ original sound – Zach King

Skąd pomysł na oblewanie się lodowatą wodą? Towarzyszące mu skurcze mięśni i uczucie odrętwienia można porównać do symptomów, z którymi na co dzień mierzą się chorzy na ALS.

#SpeakYourMIND

W 2025 roku na jego kanwie powstała nowa akcja. #SpeakYourMIND to propozycja od studentów Uniwersytetu Południowej Karoliny (USC), których zainspirował wcześniejszy Ice Bucket Challenge. Cel? Zwrócenie uwagi społeczeństwa na wsparcie zdrowia psychicznego i jego znaczenie w codziennym życiu.

Inicjatywa #SpeakYourMIND podzieliła internautów, którzy zarzucają jej twórcom wtórność i niezwiązanie z tematem.

Podobnie jak w przypadku oryginału, tak również tym razem, celem akcji jest zebranie funduszy na pomoc potrzebującym. W 2025 roku chodzi jednak o nagłośnienie problemów osób zmagających się z różnego rodzaju zaburzeniami i chorobami psychicznymi.

Inicjatywę #SpeakYourMIND wspólnie stworzyli członkowie uczelnianego klubu MIND (Mental Illness Needs Discussion), których popchnęła do tego pomysłu osobista tragedia. Chodzi o targnięcie się na życie jednego ze studentów USC. W przeciwieństwie do Ice Bucket Challenge, ten trend spolaryzował potencjalnych uczestników. Jedni zarzucają mu brak powiązań pomiędzy chorobami psychicznymi i uczuciem towarzyszącym oblewaniu ciała zimną wodą. Inni wspominają sukces #Ice Bucket Challenge, podczas którego na całym świecie udało się zebrać ponad 800 mln złotych na wsparcie pacjentów chorujących na ALS.

PS FRUGO podejmuje wyzwanie ICE BUCKET CHALLENGE