Reklama outdoorowa, która zwraca uwagę, nie musi być billboardem, kreacją na przystankach autobusowych czy ławkach miejskich. Trójwymiarowa reklama na budynkach dzięki temu, że może przybrać dowolny kształt, a do wykorzystania jest nieformatowa przestrzeń, czasem cały budynek, daje możliwość stworzenia prawdziwego cuda. Bardzo dobrze widoczna, często intrygująca i łamiąca popularne schematy – tak wygląda dobra, niekonwencjonalna reklama na budynkach.
Jedną z reklam, która najbardziej zwróciła naszą uwagę swoim wyglądem i kreatywnym zamieszczeniem jest piłka Nike’a. Nie jest to jednak zwykła piłka, tylko ogromny obiekt wbity efektownie w budynek, a wokół niego kawałki zniszczonej od uderzenia ściany. I jak tu jej nie zauważyć?
Zobacz również
Idąc ulicą, spoglądając na otaczające nas drapacze chmur, nagle natykamy się na ceglany balkon w jednym z nich. Każdy, kto by go zobaczył, zapewne odrazu pomyśli: o co chodzi? Ceglany balkon w szklanym wieżowcu?! Przyglądając mu się bliżej, łatwo jednak dostrzec, iż jest to reklama marki Absolut. Niekonencjonalna, zwracająca na siebię uwagę nietypowym miejscem, po prostu pomysł idealny, żeby się wyróżnić i przebić do odbiorcy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kolejnym bardzo ciekawym przykładem, która uderza swoją oryginalnością oraz łatwym przekazem jest reklama LEGO. Jeśli klocki te pozwalają dzieciom budować budowle, to czemu by ich nie użyć do prawdziwego budynku? Takiej reklamy nikt nie przegapi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Samolot na dachu? Czemu nie. Reklama ETIHAD airways pokazuje, że nawet tak duża maszyna, może idealnie zmieścić się na dachu i zachęcać do zapoznania się z firmą. Pomysł i wykonanie z najwyższej półki.
A jakby tak cały budynek zamienił się w wyświetlacz?
Poniżej przedstawiamy pozostałe przykłady kreatywnych reklam na budynkach.