We Free to akcja w ramach kampanii „Stop torturom” realizowanej przez artegence dla Amnesty International Polska. Podczas jednego z największych festiwali muzycznych w Polsce dostępna była bezpłatna sieć wi-fi o nazwie We Free udostępniana dla wszystkich uczestników z mobilnego routera.
Aby jednak uzyskać dostęp do sieci, należało zaakceptować warunki użytkowania. Uczestnicy festiwalu ignorowali zapoznanie się z regulaminem, który mimo wszystko akceptowali, aby jak najszybciej uzyskać dostęp do internetu za pośrednictwem sieci We Free. Po zalogowaniu okazywało się, że regulamin zawierał fałszywe zeznania, a ich akceptacja oznaczała przyznanie się do winy. Zeznania nawiązywały do historii jednej z faktycznych ofiar tortur, a użytkownicy We Free po zapoznaniu się z jej historią proszeni byli o podpisanie się pod udostępnioną na telefonie komórkowym petycją w sprawie uwolnienia torturowanej osoby.
Zobacz również
– Przeprowadzona przez artegence akcja jest dobrym przykładem guerilla marketingu, którego ważną cechą jest z jednej strony oszczędne dysponowanie środkami, a z drugiej niekonwencjonalny sposób przykucia uwagi odbiorcy. Podłączając się do darmowej sieci We Free użytkownik dowiadywał się, że wymuszono na nim podpisanie się pod szokującymi treściami – mówi Bartłomiej Wyszyński, Chief Creative Officer w artegence.
Oprócz zaskoczenia odbiorców niekonwencjonalnym sposobem komunikacji, artegence rozwiązała także problem, z którym coraz częściej mają do czynienia organizacje pozarządowe podczas imprez masowych.
– Amnesty International od lat zbiera podpisy pod swoimi petycjami podczas imprez masowych. Niestety, coraz częściej ich organizatorzy ograniczają udostępnianie powierzchni dla działań organizacji pozarządowych na rzecz działań czysto komercyjnych. Dlatego stworzyliśmy rozwiązanie, dzięki któremu Amnesty International mogła zbierać podpisy bez oficjalnego stoiska na festiwalu. Jednocześnie chcieliśmy pokazać inne podejście do tematu tortur – zamiast epatowania drastycznymi obrazami przemocy, skupiliśmy się na jej konsekwencjach.” – mówi Mateusz Felsmann, Dyrektor Kreatywny artegence.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing