To wydarzenie edukacyjno-networkingowe przyciągnęło prawie 300 przedstawicieli branży handlu: właścicieli sklepów, producentów, dystrybutorów, reprezentantów marketplace’ów i retailu. Które marki marketingu efektywnościowego zasłużyły na szczególne uznanie i zainteresowanie biznesu. I zadajemy pytanie: czy diamentów wystarczy na przyszły rok?
Agencje performance, kreatywne, kontentowe, wydawcy, domy mediowe i marki zjechały na finał Performance Marketing Diamonds EU 2025. To konkurs po raz 7. zorganizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.
Zobacz również
Doświadczyć sukcesu
Na scenie doceniono najbardziej innowacyjne, skuteczne i kreatywne zespoły realizujące kampanie, oraz ich liderki, oraz liderów. Grand Prix odebrała firma Bluerank. Były też laury „The most effective affiliate program” – za rozwój partnerskiego programu afiliacyjnego, która powędrowały do Sales&More oraz T-mobile. Trudno też nie wskazać wymagających konkurencji, tj.: „The most effective short-term performance campaign”, z triumfatorem – agencją FormUP, oraz „The most challenging performance campaign” – w niej tegoroczne Diamenty należały się iProspect oraz firmie LINK4. Laur „Performance Agency of the Year” otrzymał Performics, a „Performance Brand of the Year” – LOT.
Spojrzenie na trendy
W tegorocznej edycji konkursu znalazły się również nowe kategorie. Odzwierciedlają trendy rynkowe i podkreślają strategiczną rolę AI w rozwoju sprzedaży. Chodzi o:
- The best application of AI in performance advertising campaign;
- The best AI-driven personalized content;
- The best AI driven performance strategy.
Intensywnej i pełnej poświęceń pracy międzynarodowego jury, oraz przebiegowi całego konkursu towarzyszyli doświadczeni audytorzy z Kancelarii Sowiński i Partnerzy.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Efekt marketingowy i imprezowy
Całość rywalizacji była też na bieżąco relacjonowana przez e-Izbę. I nie tylko nagrodzone, ale i nominowane kampanie w PMD EU 2025 są warte zapamiętania. Wszystkie firmy uczestniczące w rekordowej pod względem zgłoszeń rywalizacji w tym roku spotkały się pod jednym dachem i rozgwieżdżonym, majowym niebem w hotelu Santa Natura pod Warszawą. Tam celebrowano wieczór. Jego przebieg tylko utwierdził uczestników w umiejętności tworzenia przez e-Izbę skutecznego, biznesowo-towarzyskiego networkingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Żywotność naszego środowiska ukazuje się najpełniej przy naszych konkursach i w tym także. Jestem przekonana, że nie przeoczyliśmy żadnej znaczącej kampanii marketingu efektywnościowego, którą przeprowadzono w krajowym i europejskim e-commerce. Nasz konkurs jako jedyny w Polsce ma międzynarodowy charakter – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Pasja warta nagrody
Zgodnie z ideą konkursu nagrody zostały przyznane zarówno za spektakularne wyniki, jak i za kreatywne podejście do strategii, innowacyjne zastosowanie nowych technologii oraz umiejętność adaptacji do dynamicznie zmieniającego się krajobrazu cyfrowego biznesu i rynku. Teraz – czas na kolejny krok. Dlatego wszystkie firmy, które z pasją realizują zintegrowane kampanie sprzedażowe, partnerskie programy afiliacyjne, działają nieszablonowo, skutecznie z niewielkimi budżetami, tworzą śmiałe kreacje reklamowe dopasowane do preferencji użytkowników – cały performance marketing – są już teraz zaproszone do kolejnej, przyszłorocznej edycji Performance Marketing Diamonds EU.
Poniżej prezentujemy pełną listę zwycięzców w poszczególnych kategoriach Performance Marketing Diamonds EU 2025:
- The most effective short-term performance campaign – FormUP
- The most effective affiliate program – Sales&More, T-mobile
- The most effective sales campaign – Sales&More, Bank Pekao S.A.
- The most effective paid search campaign – ALAB Laboratoria
- The best application of AI in performance advertising campaign – Whites, Software Mind
- Think-out-of-the-box campaign – SalesTube, Lancerto
- The most effective mobile campaign – LOT
- The most creative digital campaign – Bluerank
- The most creative use of AI – Happy Parrots
- The most effective SEO campaign – CubeGroup, Tiverna
- The best consumer centric content – LOT
- The most challenging performance campaign – iProspect, LINK4
- The most effective omni-channel campaign – Performics
- The most effective low-budget campaign – Performics
- The most effective retail campaign – Just Idea
- B2B campaign of the year – Orange, ValueMedia, SalesTube
- B2C campaign of the year – Bluerank
- Performance Agency of the Year – Performics
- Performance Brand of the Year – LOT
- Grand Prix – Bluerank
Wyróżnienia:
- KINESSO
- Leroy Merlin
- mAuto
- Pandora
- Tradedoubler
- VeloBank
Zdjęcie główne: mat. pras.