#PolecajkiNM cz. 50: podręcznik „Foresight Edu”, raport Bite Back, podcast „Eye on AI”

#PolecajkiNM cz. 50_cover
W jubileuszowej, 50. odsłonie cyklu #PolecajkiNM, przeczytasz m.in. o przewidywaniach Busola Trends dot. metod pracy w przyszłości, wpływie reklamy śmieciowego jedzenia na społeczeństwo i o tym, jak użytkownicy TikToka konsumują filmy.
O autorze
2 min czytania 2025-05-16

#warte uwagi

  • Podręcznik Foresight Edu” to propozycja od Busola Trends dla tych, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak będą wyglądały metody pracy w (niedalekiej) przyszłości. Wnikliwe case studies, potężna dawka teorii i dziewięciokrokowa ścieżka postępowania, a wszystko, aby jak najlepiej przybliżyć czytelnikom ideę foresightów. POBIERZ bezpłatną publikację ze strony Busola Trends już teraz >>

  • Kwietniowy raport aktywistów Bite Back został poświęcony reklamie śmieciowego jedzenia, która na co dzień bombarduje nas na ulicach miast całego świata. Jaki wpływ na higienę odżywiania mają billboardy prezentujące dani typu fast food? Jaki jest efekt nadmiernego kontaktu poszczególnych grup społecznych z reklamami tzw. junk food? Sprawdź!

  • „Head, Heart, and Body” to raport Quench poświęcony trendom na 2025 roku w branży żywieniowej i napojów. Autorzy publikacji omówili 11 czynników kulturowych i rynkowych, które będą kształtować marketing żywności, napojów i dóbr konsumpcyjnych w trwających 12 miesiącach. To już szesnasta edycja raportu.

  • Jak użytkownicy TikToka konsumują filmy? Aplikacja dzieli się wynikami badania o współczesnym polskim widzu, które powstało we współpracy z festiwalem Millennium Docs Against Gravity.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Kantar opublikował ranking BrandZ Most Valuable Global Brands 2025, czyli zestawienie najcenniejszych marek świata 2025 roku. Marka Apple, po raz czwarty z rzędu, znalazła się na pierwszym miejscu.

  • Jak zmienia się modowa codzienność Polek? Czego kobiety oczekują od ubrań? Czy przystępna cena może iść w parze z jakością i stylem? Między innymi na te pytania odpowiada raport „Demokratyzacja mody w Polsce. Pepco 2025”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#warte posłuchania

  • Piotr Bombol i Maciej Nowicki ruszyli z podcastem „Eye on AI”. Gościem pierwszego odcinka jest Kamil Gębski z Grupy Maspex, który dzieli się praktyczną perspektywą na temat AI w marketingu z punktu widzenia dużego klienta. Warto posłuchać!
  • Gustaw Rozmarynowski z Digital Kingdom i Joanna Tutaj z E.Wedel, w rozmowie z Anną Rzeźnik i Anną Marią Szutowicz skupiają się m.in. na tym, co jest potrzebne, aby stworzyć efektywną kampanię reklamową. Analizują też case study brandu E.Wedel. Oto przepis na „Z ciekawości: podcast o insightach” poświęcony Pokoleniu Z, które ma już dość.
  • W podcaście „Prosto o PR” dr Krystian Dudek, profesor AWSB, bierze pod lupę 7 grzechów kampanii prezydenckiej Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego. Tematem odcinka są m.in.: strategie, które mogą zaważyć na wyniku wyborów oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o to, jak sztaby wyborcze zarządzają wizerunkiem swoich kandydatów i gdzie popełniają największe błędy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • „Jak od zera budować e-commerce w miliardowym biznesie?”. Na takie pytanie w podcaście „E-commerce oczami praktyków” próbują wspólnie odpowiedzieć Bartosz Pilch z grupy SIG i prowadzący, Piotr Szyszka i Michał Broś.

  • Kiedy jest najlepszy moment na sprzedaż (i dlaczego to Ty powinieneś go kontrolować)? Jak przygotować firmę do exitu, żeby nie odstraszyć inwestora? Co wpływa na wycenę – i dlaczego nie tylko EBITDA się liczy? W podcaście „Sztuka e-commerce” tematem odcinka są sekrety udanych exitów, a gośćmi: Krzysztof Murzyn i Krzysztof Kościukiewicz.

  • Kto rzeczywiście wygrywa, prowadząc słynne wojny i kolaboracje marketingowe? Prowadzący podcast „Kanał Strategiczny”, Wojtek Walczak i Tomek Domański, przytaczają najpopularniejsze konflikty (m.in. McDonald’s vs Burger King) oraz najciekawsze i najbardziej dochodowe współprace pomiędzy brandami (takie jak Louis Vuitton x Supreme).

#warte udziału

  • Organizatorzy Festiwalu INSUMMIT zapraszają do współtworzenia tegorocznej edycji wydarzenia, które odbędzie się na PGE Narodowy w dniach 23 i 24 września 2025 roku. Zgłoszenia przyjmowane są jeszcze tylko do 19 maja br. Dowiedz się więcej TUTAJ >>

  • 29 maja 2025 roku w Teatrze Nowym w Słupsku (oraz online) odbędzie się konferencja Brand Jungle 2025 w całości poświęcona brandingowi. W programie wydarzenia przewidziano wystąpienia dotyczące m.in. zjawisku prebrandingu i sztuce budowania silnej marki. A jeszcze przed początkiem wydarzenia koniecznie SPRAWDŹ, jakie czynniki sprawiają, że marka budzi zaufanie i zapada w pamięć według prelegentów konferencji Brand Jungle.

PS #PolecajkiNM cz. 49: wpływ influencerów na decyzje polityczne, wypalenie zawodowe wśród młodych marketingowców, webinar „AI w e-commerce”