„Seat Belters”: spersonalizowane playlisty Spotify pomagają stać się lepszym kierowcą

Playlisty spotify_Seat Belters
Czy playlista na Spotify może poprawić styl jazdy? Twórcy kampanii „Seat Belters” udowadniają, że tak – i sprawiają, że muzyka zmienia się w narzędzie do bezpieczniejszej jazdy. Sprawdź, jak dźwięki mogą pomóc kierowcom zdjąć nogę z gazu.
O autorze
1 min czytania 2025-05-15

Na komfort i bezpieczeństwo jazdy samochodem wpływa wiele czynników, takich jak umiejętności kierowcy, warunki pogodowe, poziom zatłoczenia, a nawet… muzyka w aucie. Właśnie tym ostatnim zagadnieniem postanowił się zająć serwis streamingowy Spotify, tworząc spersonalizowane playlisty dla kierowców w ramach kampanii „Seat Belters” w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Austrii i Australii.

Wspólnie z Allianz Ireland, Spotify przygotował zestawy utworów, których słuchanie podczas jazdy ma wpłynąć na zwiększenie poziomu spokoju za kółkiem i skrócenie czasu reakcji kierowców w nagłych przypadkach.

Poza personalizowanymi playlistami kampania „Seat Belters” obejmuje również serię spotów, które wyjaśniają naukowo, dlaczego muzyka ma wpływ na prowadzenie pojazdów. Jak się okazuje, udowodniono, że utwory o tempie 80 uderzeń na minutę (BPM) lub niższym sprzyjają spokojniejszej jeździe i szybszej reakcji. W filmikach wystąpili: gwiazda nauki znana z mediów społecznościowych, Emanuel „Big Manny” Wallace, i legendarny perkusista z zespołu The Police, Stewart Copeland.

– Wiele badań pokazuje, że muzyka powyżej 120 uderzeń na minutę może podnieść tętno i zachęcić do szybszej, bardziej agresywnej jazdy. „Seat Belters” wykorzystuje naukę o muzyce, aby w naturalny, angażujący sposób zachęcać ludzi do bezpieczniejszej jazdy. Jesteśmy dumni, że współpracujemy z Forsman & Bodenfors, aby ożywić to na Spotify – stwierdził Mark Brennan, dyrektor ds. marketingu w Allianz Ireland.

Spersonalizowane playlisty pełne relaksującej muzyki można znaleźć pod adresem https://www.allianz.ie/spotify.

Za realizację kampanii „Seat Belters” odpowiada agencja Forsman & Bodenfors Dublin.

Zdjęcia: Allianz Ireland

PS Loud & Clear 2024: Ile zarobili polscy artyści na Spotify [RAPORT]