Marketplace MediaMarkt powstał w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientów i dynamiczne zmiany na rynku. Polscy konsumenci zyskują dostęp do znacznie szerszego asortymentu – zarówno w dotychczasowych kategoriach, jak i w nowych, które zyskują popularność w Europie Zachodniej, takich jak DIY (zrób to sam) czy fitness i petcare. Dużym wyróżnikiem platformy są także produkty odnowione (refurbished), oferowane w atrakcyjnych cenach i sprawdzonym standardzie jakości.
Kluczową innowacją będzie integracja zakupów online z siecią sklepów stacjonarnych. Klienci, wraz z rozwojem platformy, będą mogli nie tylko odbierać zamówienia z marketplace w wybranych placówkach, ale docelowo także zwracać produkty, zgłaszać reklamacje, korzystać z napraw czy dokupić ubezpieczenie. To pierwszy taki projekt w Polsce, który w pełni realizuje ideę spójnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach.
Zobacz również
Nowe możliwości dla partnerów biznesowych
Marketplace MediaMarkt to także szansa dla partnerów biznesowych – zarówno dużych, jak i mniejszych sprzedawców. Model współpracy opiera się na transparentności i prostocie: jedna tabela prowizyjna oraz stała miesięczna opłata, bez ukrytych kosztów czy skomplikowanych warunków. Sprzedawcy mają pełną kontrolę nad kosztami i mogą łatwo skalować swoją ofertę na inne rynki europejskie, wykorzystując międzynarodowy zasięg grupy MediaMarktSaturn.
– Możliwość łatwego skalowania oferty na inne kraje z grupy MediaMarktSaturn jest jednym z głównych filarów naszej strategii i oferty. To niewątpliwie ogromna zaleta, którą dostrzegają potencjalni sprzedawcy – nasz międzynarodowy zasięg otwiera przed nimi nowe rynki i znacząco zwiększa potencjał sprzedaży. Sprzedawcy mogą skupić się na rozwijaniu swojej działalności, mając pełną kontrolę nad kosztami współpracy – podkreśla Paweł Ptasznik, Dyrektor Marketplace w MediaMarkt.
Partnerzy mają także dostęp do wsparcia, narzędzi analitycznych oraz szerokiej promocji – zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. To pozwala na skuteczne dotarcie do milionów lojalnych klientów MediaMarkt.
Żabka z kosmiczną ofertą: Astrozupa, Astropierogi i Astrodeser, czyli dania dla astronautów
Innowacje i rozwój usług
Wraz z uruchomieniem marketplace, MediaMarkt rozszerza także zakres oferowanych usług. Klienci mogą korzystać z instalacji, ubezpieczeń, wynajmu sprzętu i innych rozwiązań, które będą stopniowo wprowadzane na rynek. Sklepy stacjonarne zyskują nową rolę – stają się nie tylko miejscem odbioru zamówień, ale także centrum usług i wsparcia posprzedażowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Stopniowo będziemy integrować sklepy stacjonarne z marketplace, aby każdy klient miał pełną swobodę wyboru, gdzie i w jaki sposób chce korzystać z naszych usług. Marketplace daje nam również możliwość testowania nowych inicjatyw oraz dynamicznego reagowania na potrzeby rynku – dodaje Paweł Ptasznik.
Więcej o marketplace na stronie.