Kampania „Poznań przyciąga” promująca akademicki potencjał miasta realizowana jest w Internecie i w mediach społecznościowych.
Podobnie jak w ubiegłych latach Miasto Poznań zachęca maturzystów z różnych stron Polski do kontynuowania nauki w stolicy Wielkopolski. Czym ich kusi? Ciekawymi kierunkami oferowanymi przez 27 poznańskich uczelni, programami stypendialnymi, bogatą ofertą sportową i kulturalną oraz wysoką jakością życia. Ale nie tylko. Poznań to także miasto z najniższą stopą bezrobocia w Polsce, w którym swoje siedziby mają największe międzynarodowe firmy, zrzeszone w Konsorcjum Marki Poznań, czyli Solaris, NIVEA Allegro czy Volkswagen.
Zobacz również
Głównym elementem tegorocznej kampanii „Poznań przyciąga” są trzy 15-sekundowe, tematyczne spoty, które prezentują Poznań jako miasto ludzi młodych, kreatywnych i które stwarza odpowiednie warunki do realizacji różnorodnych pasji. Natomiast najważniejszą platformą kampanii jest Internet, bo grupą docelową podejmowanych działań są przede wszystkim tegoroczni maturzyści, ludzie młodzi oraz osoby potencjalnie zainteresowane studiami podyplomowymi w Poznaniu. Z tego względu kampania w Internecie koncentruje się na portalach o tematyce studenckiej i rozrywkowej oraz w mediach społecznościowych: YouTubie i Facebook’u.
Kampania promocyjna wystartowała 20 października i potrwa do końca listopada. Jednocześnie uruchomiona została nowa strona internetowa, na której osoby zainteresowane studiami w stolicy Wielkopolski znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty edukacyjnej Poznania oraz bezpłatnie będą mogły pobrać kompendium maturzysty, które ułatwi im przygotowania do egzaminu dojrzałości. Na portalu cyklicznie będą pojawiały się także informacje o najciekawszych kierunkach studiów, oferowanych przez poznańskie szkoły wyższe oraz o wydarzeniach, w których warto wziąć udział.
Kampanii promocyjnej towarzyszą także wizyty w szkołach ponadgimnazjalnych na terenie województw: warmińsko-mazurskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, łódzkiego i kujawsko-pomorskiego. Organizując spotkania w szkołach ponadgimnazjalnych Miasto Poznań korzysta z formuły, w której realizowane są znane na całym świecie konferencje TEDx. To oznacza, że prelegenci mają maksymalnie 18 minut, by zarazić swoimi zainteresowaniami publiczność. Z uczniami spotykają się młodzi, zdolni ludzie, którzy realizują swoje pasje i ambicje zawodowe właśnie w Poznaniu i którzy dla wielu maturzystów mogą stać się źródłem inspiracji do zapoznania się z akademicką ofertą miasta. To m.in. artystka Daga Gregorowicz, organizator cyklu imprez WAKE CUP Mateusz Majchrzak, współtwórczyni poznańskiego oddziału Geek Girls Carrots – społeczności kobiet działających w branży IT, czy twórca startupu Qpony Tomasz Jabłoński. W sumie podczas spotkań weźmie udział prawie 4000 uczniów z blisko 30 placówek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Poznań od lat przyciąga ludzi ambitnych, odważnych, którzy wiedzą, że tutaj ich potencjał zostanie dostrzeżony. Wszystkie elementy składające się na tegoroczną kampanię mają sprawić, że liczne i tak już grono blisko 122 tysięcy studentów się powiększy, a miasto umocni swój wizerunek jako jednego z najlepszych akademickich ośrodków w kraju – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncepcję, kreację i produkcję spotów reklamowych odpowiada agencja JUST. Za zakup mediów Mastermind. Natomiast agencja Resort odpowiedzialna jest za realizację wizyt w szkołach oraz za stworzenie i obsługę strony internetowej kampanii.
Filmy dostępne są na stronie.