STOP porzucaniu zwierząt w wakacje, apeluje Marcin Prokop w kampanii Wakacje.pl

STOP porzucaniu zwierząt w wakacje, apeluje Marcin Prokop w kampanii Wakacje.pl
Latem liczba porzucanych zwierząt wzrasta nawet o 30% w stosunku do innych pór roku. Do firm, które sprzeciwiają się pozbawianiu czworonogów domów, dołączył portal Wakacje.pl. Jego ambasador, Marcin Prokop, w kampanii „NajlePSIE wakacje” mówi stanowcze NIE porzucaniu zwierząt.
O autorze
2 min czytania 2025-06-09

Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je zostawić na pastwę losu niż zorganizować opiekę na czas swojego wyjazdu. Liczba porzuceń wzrasta nawet o 30 proc. w porównaniu do innych części roku. Oddanie zwierzęcia do schroniska to rzadki scenariusz, czworonogi są porzucane w lasach, przy stacjach benzynowych, a czasem przed osiedlowymi sklepami. Takie zachowanie to przestępstwo, a przecież scenariuszy na opiekę nad zwierzęciem jest naprawdę dużo. Jakich? Wakacje.pl opowiadają o tym w swojej najnowszej kampanii NajlePSIE wakacje.

– Co roku wysyłamy na wakacje ponad milion klientów. Zdecydowaliśmy się na organizację tej kampanii, bo wierzymy, że jako lider rynku turystyki zorganizowanej w Polsce jesteśmy w stanie wpłynąć na świadomość wielu osób, a także wesprzeć tych właścicieli, którzy są odpowiedzialni i zwierzęta traktują z troską i szacunkiem – podkreśla Tomasz Bączek, Head of Marketing Wakacje.pl.

Akcja „NajlePSIE wakacje” obejmuje dedykowaną stronę internetową, na której odbiorcy mogą znaleźć wiele porad na temat opieki nad zwierzętami, podpowiedzi, jak zachować się, gdy znajdą porzucone zwierzę lub co zrobić, jeśli wyjeżdżają na wakacje, a pupila zostawiają pod opieką kogoś innego.

– Zależało nam na tym, żeby to nie była bierna kampania, ale żeby w ślad za nią szło realne wsparcie, zarówno dla organizacji pomagających porzuconym zwierzętom, jak i samych właścicieli czworonogów. Postawiliśmy na niestandardowy przekaz, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Nie chcemy straszyć, naszą rolą jest pokazanie różnych rozwiązań i zaszczepienie w głowach odbiorców myśli, że każdy z nas ma wpływ na poprawę tej sytuacji, nawet jeśli sam pupila nie ma – zaznacza Ewelina Karczewska-Stasik, senior PR & communication specialist w Wakacje.pl, właścicielka suczki porzuconej przez poprzednich właścicieli na stacji benzynowej.

W ramach działań promocyjnych można też skorzystać ze zniżki na opiekę nad pupilami w jednym z serwisów internetowych oraz wesprzeć zakup karmy dla wybranych schronisk dla zwierząt.

Marcin Prokop oddaje głos Racuchowi

Ambasadorem akcji „NajlePSIE wakacje” został Marcin Prokop, który w ramach działań oddał głos czworonogowi imieniem Racuch. Tak powstała psia narracja, której głównym punktem jest spot wideo publikowany w social mediach.

Dziennikarz zdecydował się na udział w akcji, ponieważ sam jest właścicielem psa imieniem Rufus i jak przyznaje, nie rozumie, jak można postępować w tak okrutny sposób wobec zwierząt.

By kampania niosła ze sobą jak największą wartość merytoryczną, Wakacje.pl zaangażowały w nią inne marki, które na co dzień wpływają na poprawę sytuacji zwierząt: Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, najstarszą krajową organizację prozwierzęcą, serwis Petsy, na którym odbiorcy mogą liczyć na zniżki na opiekę nad pupilami, oraz fundację Sarigato w ramach projektu Karmimy Psiaki, która odpowiada za zakup i transport karmy do wybranych schronisk.

Za koncepty kreatywne odpowiadała Agencja Supermarket, a za produkcję – dom produkcyjny Videlec. Spoty wyreżyserował Filip Berendt, absolwent Royal College of Art w Londynie, wielokrotnie wyróżniony i nagradzany na festiwalach reklamowych Cannes Lions, KTR czy Euro Effie Award. Planowaniem i zakupem mediów zajął się zespół marketingu Wakacje.pl.

Zdjęcia: mat. pras.

PS „Nie porzucaj, też mam uczucia!”: przedwakacyjna kampania Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami