Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Cyfrowy reset: na urlopie chętnie rezygnujemy z social mediów [BADANIE]

Cyfrowy reset: na urlopie chętnie rezygnujemy z social mediów [BADANIE]
Na urlopie chętnie zastępujemy korzystanie z internetu czytaniem książek, słuchaniem podcastów i seansami filmowymi. Cyfrowy detoks jest w Polsce coraz popularniejszy.
O autorze
1 min czytania 2025-07-09

Na czas urlopu wielu z nas ogranicza korzystanie z mediów społecznościowych. Taki cyfrowy detoks to coraz popularniejsza forma spędzania wakacji, a poza social mediami, Polacy rezygnują też z internetu w ogóle. Takie są ogólne wnioski płynące z raportu przygotowanego przez agencję On Board Think Kong.

Północ bardziej offline niż centrum

Autorzy raportu zwrócili uwagę m.in. na rozkład geograficzny uczestników badania i wynikające z niego podejście do internetu podczas urlopu. Jak się okazuje, na ograniczenie aktywności online podczas wakacji w największym stopniu decydują się osoby z regionu północno-zachodniego (82%), w tym z województwa lubuskie, zachodniopomorskie i wielkopolskie. Najniższy odsetek odnotowano natomiast w województwie mazowieckim (66%).

Czy wakacje bez dostępu do internetu są lepsze niż te tradycyjne, online? Opinie są różne, i tak za urlopem w wersji offline opowiedziało się odpowiednio 54% mieszkańców południowo-zachodniej Polski (województwa dolnośląskie i opolskie) i 39% pytanych z obszaru południowego (województwa małopolskie i śląskie).

72% badanych ogranicza korzystanie z sieci na urlopie

Ogólne wyniki raportu jasno pokazują, że niemal 3/4 z nas (72%) podczas wakacji chce ograniczyć dostęp do internetu i social mediów. Całkowicie z aktywności online rezygnuje już niemal co piąta osoba, a 44% respondentów deklaruje, że podczas urlopu częściej sięga po książki. Jakie jeszcze aktywności zastępują nam scrollowanie?

  • 27% spędza więcej czasu na oglądaniu telewizji i filmów w serwisach streamingowych,
  • a 15% badanych wskazuje na częstsze słuchanie podcastów.

W sumie 44% uczestników badania uważa, że urlop bez internetu byłby lepszy, 32% nie ma zdania, a 24% myśli przeciwnie.

Więcej na temat wyników badania przeprowadzonego przez agencję On Board Think Kong przeczytasz >> TUTAJ.

O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI w dniach 24–25 czerwca 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 816 dorosłych Polaków. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku oraz wielkości miejscowości.

PS The Boring App: Heineken zachęca uczestników koncertów do odłożenia telefonów i skupienia się na muzyce