Miasto ING w Roblox i Akademia Cyberbezpieczeństwa
Miasto ING to ogólnodostępna gra edukacyjna, z którą ING pojawił się jako pierwszy bank w Polsce na platformie Roblox już 4 lata temu.
W grze powstała Akademia Cyberbezpieczeństwa, gdzie przez zabawę dzieci uczą się zasad bezpieczeństwa w sieci. Jej celem jest wzbudzenie zainteresowania tematyką bezpieczeństwa u młodych, w ich naturalnym środowisku oraz wsparcie rodziców w edukacji w tym zakresie. Gra jest bezpłatna, a zadania dostosowane są do wieku graczy.
W tegorocznej akademii gracze nauczą się między innymi:
- jak rozpoznać fejkowe informacje i jak postępować z podejrzanymi linkami,
- jak chronić dane, w tym te na karcie płatniczej,
- jak bezpiecznie kupować w sieci i jak weryfikować informacje.
Ene, due, rabe, pilnuj danych karty. Taką łap poradę
ING przygotował również kartę z grafiką, która przypomina, jak ważne jest bezpieczeństwo danych, także tych na karcie płatniczej.
Można ją wybrać z galerii Moja Karta ING. Karta działa jak zwykła karta do konta Visa zbliżeniowa i jest dostępna dla klientów ING od 13 roku życia.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
– Badania pokazują, że mniej niż 20% młodych wskazuje na bezpieczeństwo jako kluczowy powód wyboru banku*. W ING chcemy wzmacniać świadomość zagrożeń i wspierać naszych klientów w bezpiecznym korzystaniu z sieci. Cyfrową uważność staramy się budować już wśród najmłodszych. Dlatego kolejny raz zachęcamy dorosłych do wspólnej nauki zasad cyberbezpieczeństwa z dziećmi, w grze edukacyjnej Miasto ING w Roblox. W najnowszej edycji skupiamy się na bezpiecznych zakupach w sieci, ochronie danych karty i wyłapywaniu fejków – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za pomysł i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Gong. Za projekt i produkcję gry odpowiada zespół Game Changer, media opieką objęła agencja MullenLowe Media.
*Mindes and Roses, Tracking marki wśród młodych, maj 2025 r.