IAB Polska/PwC AdEx: Reklama online z dobrym startem w 2025 rok [BADANIE]

IAB Polska/PwC AdEx: Reklama online z dobrym startem w 2025 rok [BADANIE]
W pierwszym kwartale roku 2025 roku rynek reklamowy cyfrowej odnotował dynamikę wzrostu na poziomie 18%, dzięki czemu pozyskał wartość ponad 2,3 mld zł. 
O autorze
1 min czytania 2025-08-19

Pierwszy kwartał 2025 roku rozpoczął się bardzo dobrze dla rynku komunikacji cyfrowej.

Wszystkie formaty zaliczyły wzrosty – włącznie z tymi, które w zeszłym roku odnotowały wyhamowanie bądź spadek. Największy udział we wzroście miała reklama wideo (której wartość – poza organicznym wzrostem – napędza inflacyjna indeksacja cen z końca ubiegłego roku), a także SEM. Obydwa formaty wygenerowały około jednej trzeciej wartości dodanej dla całego rynku reklamy online. 

Wysokie indeksy notują też wszystkie modele i kanały sprzedaży. Wszystkie z nich w badanym okresie zwiększyły swą wartość w tempie dwucyfrowym, ze średnim wzrostem na poziomie wynoszącym około jednej piątej rok do roku. Z tą samą dynamiką wzrósł także ostatnio dodany do badania AdEx cyfrowy outdoor (DOOH).

Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom – dominującym segmentem jest handel. Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „finanse”, „nieruchomości” oraz „motoryzacja”.

O badaniu

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.