Hollywood spotyka ekologię: Samuel L. Jackson w kampanii Vattenfall promuje farmy wiatrowe

Hollywood spotyka ekologię: Samuel L. Jackson w kampanii Vattenfall promuje farmy wiatrowe
Vattenfall i Samuel L. Jackson zaskakują kampanią „Wind Farmed Seaweed Snacks”. Aktor udowadnia, że farma wiatrowa może dawać nie tylko energię, ale i smak przyszłości w postaci przekąsek z wodorostów.
O autorze
1 min czytania 2025-08-21

Co łączy energię odnawialną, ekologię i smak przyszłości? Najnowsza kampania brandu Vattenfall z udziałem Samuela L. Jacksona („Pulp Fiction”, „Avengers”, „Django”), która pokazuje, że farma wiatrowa może być czymś znacznie więcej niż źródłem prądu.

W ramach projektu „Wind Farmed Seaweed Snacks” szwedzka firma energetyczna wprowadziła na rynek przekąski z wodorostów uprawianych pomiędzy turbinami. To dowód na to, że technologia i natura mogą rozwijać się w symbiozie. Ambasadorem kampanii został amerykański gwiazdor, który już na samym początku spotu wygłasza kontrowersyjne zdanie: „Pieprz**ne farmy wiatrowe. Głośne, brzydkie, szkodliwe dla natury…”. Na końcu dodaje jednak: „Kto tak twierdzi?”, czym przełamuje początkowy schemat.

Choć przekąski z wodorostów nie trafią do masowej sprzedaży, to ich limitowana wersja stała się symbolem innowacyjnego podejścia Vattenfall do wykorzystania farm wiatrowych. Wodorosty nie tylko nadają się do jedzenia – pochłaniają dwutlenek węgla, filtrują wodę, wspierają bioróżnorodność i odtwarzają życie w morskich ekosystemach. I o tym właśnie opowiada amerykański aktor w humorystycznym, nieco prowokacyjnym wideo.

Samuel L. Jackson i wodorosty co ich łączy?

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, wybór ambasadora kampanii Vattenfall nie był przypadkowy. Jackson, zanim został hollywoodzką ikoną, studiował bowiem biologię morską w Morehouse College w Atlancie w stanie Georgia. Po dołączeniu do grupy aktorskiej przerwał jednak studia na tym kierunku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Te farmy wiatrowe to nie tylko energia bez paliw kopalnych, ale także przestrzeń dla życia morskiego. Wodorosty mogą regenerować środowisko i inspirować do zmiany myślenia. To przyszłość, którą warto wspierać – opowiada w filmie promującym projekt.

Głównym elementem reklamy firmy Vattenfall jest pełen pasji i zaangażowania monolog Samuela L. Jacksona, w którym opowiada on o pozytywnym wpływie elektrowni wiatrowych na funkcjonowanie przyrody. 60-sekundowy klip szybko zdobył popularność w internecie, tym bardziej że temat ekologicznych sposobów pozyskiwania energii staje się dziś bardziej istotny niż kiedykolwiek wcześniej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Adidas Superstar prezentuje „The Original”: Samuel L. Jackson opowiada historię oryginalności

PS2 Dance marketing, czyli komunikowanie się z odbiorcą poprzez taniec

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się