Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży kreatywnej w Polsce, powraca z szóstą edycją. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

UOKiK: jakie klauzule w regulaminach parkach rozrywki są niedozwolone

UOKiK niedozwolone klauzule regulamin parku rozrywki
Parki rozrywki, linowe, wodne… Czy zakup biletu oznacza akceptację regulaminu? Kto odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni? UOKiK przypomina, kiedy konsument może skorzystać z prawa do reklamacji.
O autorze
1 min czytania 2025-08-22

Jak podaje UOKiK, zapisy, które są sprzeczne z dobrymi obyczajami i rażąco naruszają interesy konsumentów, to klauzule niedozwolone.

Niedozwolone klauzule w regulaminach

UOKiK pokazał klauzule, które znajdują się w regulaminach (także parku rozrywki, linowego, wodnego itd.), a które, jak się okazuje – są nieważne.

  • „Wejście na teren parku następuje na własną odpowiedzialność” to klauzula niedozwolona. Przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo i może odpowiadać za szkody, które nastąpiły w wyniku jego zaniedbania.
  • „Rodzice lub opiekunowie ponoszą pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody spowodowane przez ich podopiecznych” to klauzula niedozwolona. Odpowiedzialność powinna być ustalana z uwzględnieniem okoliczności i proporcjonalnie do winy lub zaniedbania użytkownika lub organizatora.
  • „Za pozostawione rzeczy zarządca obiektu nie ponosi odpowiedzialności” to klauzula niedozwolona. Jeśli zostawiasz rzeczy w szatni lub przechowalni – przedsiębiorca odpowiada za nie.
  • „Administracja pływalni nie ponosi odpowiedzialności za zagubione lub skradzione na terenie pływalni przedmioty, w tym przedmioty wartościowe” to klauzula niedozwolona. W przypadku znalezienia zguby przedsiębiorca powinien podjąć próbę jej zabezpieczenia i odnalezienia właściciela.
  • „Zakup biletu oznacza akceptację niniejszego regulaminu” to klauzula niedozwolona. Akceptacja regulaminu nie może być domniemana, przedsiębiorca nie może tworzyć fikcji zapoznania się z jego treścią.

Pamiętaj o prawie do reklamacji

Bilet kupiony, ale nie możesz skorzystać z atrakcji? Jeśli karuzela nie działała albo rollercoaster cały dzień był „chwilowo zamknięty”, a nie było informacji o tym przy zakupie biletu – złóż reklamację. Masz prawo do zwrotu całości lub proporcjonalnej części kwoty – w zależności od tego, w jakim stopniu usługa nie była zrealizowana.

Zanim skorzystasz – przeczytaj regulamin:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • zasady bezpieczeństwa, np. jak korzystać z karuzel, torów,
  • wiek, wzrost, waga – ograniczenia dla dzieci i dorosłych,
  • co robić w razie wypadku,
  • dane kontaktowe przedsiębiorcy.

źródło: inf. prasowa, opracowanie: Agata Drynko

PS UOKiK: Booking.com ma wyraźnie informować o podziale obowiązków z wynajmującymi noclegi

PS2 UOKiK: zarzuty dla Aasa Polska, CAPITAL Service i Infostom za płatne usługi w pakietach z kredytami