Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na GrafConf 2025 [KONKURS]

Jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży kreatywnej w Polsce, powraca z szóstą edycją. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Meta z nowościami dla marketerów w ramach świątecznego sezonu zakupowego

Meta zmiany sezon świąteczny
Meta udostępniła nowe funkcje, które mają usprawnić przygotowania do świątecznych kampanii reklamowych. Wśród rozwiązań znajdują się rozszerzone możliwości prezentowania produktów w rolkach czy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które ułatwiają kierowanie klientów do ofert.
O autorze
2 min czytania 2025-08-26

Świąteczny klimat można poczuć już w środku lata. Już podczas wakacyjnych miesięcy rozpoczyna się intensywny etap planowania i przygotowań do nadchodzącego sezonu wyprzedaży oraz gorączki poszukiwania idealnych prezentów.

Aby ten proces był bardziej efektywny i wspierał realizację celów biznesowych w ostatnim kwartale roku, Meta wprowadza nowe narzędzia reklamowe, które ułatwią dotarcie do klientów i optymalizację działań. 

Firma inwestuje między innymi w narzędzia napędzane sztuczną inteligencją, które mogą zwiększyć efektywność działań marketingowych. Są to m.in. takie rozwiązania jak Andromeda, GEM, Lattice, czy pakiet Advantage+. 

Współpraca z twórcami i reklamy katalogu

  • Integracja reklam partnerskich i reklam katalogu. Marketerzy mogą teraz łączyć reklamy partnerskie z reklamami katalogowymi Advantage+. Umożliwia to dodawanie „intro card” twórcy do karuzelowej reklamy katalogowej, co pozwala na prezentowanie produktów jako rekomendacji twórcy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Automatyczna optymalizacja reklam partnerskich. Po włączeniu optymalizacji „Pokaż produkty” (Show products) Advantage+ dla wybranej reklamy partnerskiej Meta automatycznie przekształci pojedynczą reklamę partnerską w reklamę katalogową, jeśli system przewidzi wzrost jej skuteczności.

Reklamy w rolkach

  • Rekomendacje twórców na Instagramie. Meta udostępnia możliwość dodawania rekomendacji twórcy do reklam partnerskich. Reklamodawca może umieścić opinię twórcy w formie komentarza przypiętego do kreacji. Funkcja dostępna była dotychczas jedynie na wybranych rynkach. 
  • Odkrywanie produktów w rolkach na Facebooku. Meta testuje optymalizację funkcji „pokaż produkty” (show products) dla reklam umieszczanych w rolkach. Pozwoli to na automatyczne przekształcanie pojedynczej rolki reklamowej w format pozwalający na przejście do strony zakupu produktu.
  • Swipe Up na Facebooku. Nowa opcja wchodzenia w interakcje z rolkami reklamowymi. Użytkownicy, po przesunięciu palcem w górę, mogą teraz uzyskać więcej informacji o reklamodawcy, co może zachęcić do zakupu wyświetlanego produktu. 

Optymalizacja i zarządzanie kampaniami

  • Flexible media. Funkcja pozwala na automatyczne wyświetlanie reklam w nowych miejscach docelowych, jeśli może to poprawić ich skuteczność. Reklamodawcy, którzy testowali to rozwiązanie, odnotowali 23% wzrost konwersji. 
  • Related media. Dzięki tej funkcji system automatycznie wybiera spośród istniejących już kreacji na koncie reklamowym takie treści, które można wykorzystać w nowo tworzonych zestawach reklam. Jej celem jest ułatwienie marketerom szybkiego zwiększania liczby i różnorodności kreacji w kampaniach. Dzięki temu można efektywniej docierać do nowych grup odbiorców i optymalizować wyniki. W testach odnotowano 13% wzrost współczynnika konwersji dla kampanii korzystających z related media. 
  • Omnichannel. Reklamy omnichannel są teraz dostępne globalnie, umożliwiając reklamodawcom, którzy sprzedają produkty online, w sklepach stacjonarnych oraz we własnych aplikacjach, optymalizację kampanii. Ich celem jest kierowanie klientów do zakupu w miejscu, które jest dla nich najwygodniejsze lub najbardziej prawdopodobne.

Więcej informacji na temat nowych funkcji można przeczytać na blogu Meta.

źródło: inf. prasowa, opracowanie: Agata Drynko

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się