Lacoste zmienia logo, aby uhonorować osiągnięcia Novaka Djokovica

lacoste Djokovic logo goat
Lacoste zamienia krokodyla w... kozę. Francuska marka, od lat związana z Novakiem Djokoviciem, w przededniu US Open oddaje hołd jego niezwykłym osiągnięciom.
O autorze
1 min czytania 2025-08-27

Novak Djoković jest ambasadorem Lacoste już od 2017 roku. Marka, w przededniu US Open, gdzie zawodnik będzie walczył o swój 25. tytuł Wielkiego Szlema, postanowiła wyróżnić sportowca i zmieniła logo. Kultowy krokodyl stał się… kozą. To nawiązanie do określenia GOAT (Greatest Of All Time), które w tłumaczeniu na język polski oznacza „najlepszy w historii” lub „największy wszech czasów”.

„Od krokodyla do najlepszego zawodnika wszech czasów”

Logo w postaci zielonej kozy pojawia się w limitowanej kolekcji ubrań, w której skład wchodzą koszulka polo, T-shirt, bluza dresowa, czapka i spodnie.

fot. Lacoste

W ramach kampanii promującej powstały również cztery plakaty przedstawiające Novaka Djokovica na czterech nawierzchniach, na których zbudował swoją legendę: korty twarde, korty halowe, korty ziemne i trawiaste.

– Novak Djoković jest częścią rodziny Lacoste od ponad ośmiu lat. Razem przeżyliśmy wyjątkowy okres, w którym zdobył 12 tytułów Wielkiego Szlema – połowę swojej kariery. Poza tym, że był niezwykłym graczem, jego wytrwałość, nastawienie i wartości przyczyniły się do rozwoju i wzmocnienia marki. Przekształcenie naszego Krokodyla w GOAT, aby oddać mu hołd, i zaprezentowanie kolekcji tutaj, gdzie René zbudował swoją legendę, było oczywistym wyborem. Ta inicjatywa odzwierciedla naszą zdolność do ponownego odkrywania naszych kodów, pozostając jednocześnie wiernym dziedzictwu René Lacoste – mówi Thierry Guibert, dyrektor generalny Lacoste.

Zdjęcie główne: Lacoste

PS Połączenie mody i popkultury we współpracy Lacoste i Netflix