„Podróż po życie”: DKMS i Flix łączą siły w walce z nowotworami krwi

„Podróż po życie”: DKMS i Flix łączą siły w walce z nowotworami krwi
Flix oraz DKMS rozpoczęli długofalową współpracę. Jej celem jest zwiększanie świadomości na temat chorób krwi oraz zachęcanie do rejestracji jako potencjalny dawca szpiku w kilku krajach. Dzięki wspólnej inicjatywie Flixa i DKMS podróż staje się okazją do wsparcia osób, dla których jedyną szansą na powrót do zdrowia jest pomoc „bliźniaka genetycznego”.
O autorze
2 min czytania 2025-08-27

Co 27 sekund ktoś na świecie dowiaduje się, że choruje na nowotwór krwi lub inną poważną chorobę układu krwiotwórczego. W Polsce nowa diagnoza stawiana jest co 40 minut. Współpraca DKMS i Flixa pod hasłem „Podróż po życie” ma na celu ułatwienie procesu rejestracji jako potencjalny dawca szpiku. Podróżni korzystający z Wi-Fi na pokładzie FlixBusa i FlixTraina w Niemczech, Polsce, Chile, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych zostaną przekierowani na specjalną stronę internetową, na której mogą rozpocząć proces rejestracji za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Choć 25% pacjentów w Polsce znajduje zgodnego dawcę krwiotwórczych komórek macierzystych wśród członków rodziny, to aż 75% musi polegać na niespokrewnionych dawcach. Pomimo 42 milionów zarejestrowanych potencjalnych dawców na całym świecie, wciąż co 5. polski pacjent nie znajduje zgodnego „bliźniaka genetycznego”.

Wspólne zaangażowanie z misją społeczną

Kampania wykorzystuje międzynarodowy zasięg Flixa oraz jego infrastrukturę cyfrową. Pasażerowie spotykają się z prostymi, angażującymi komunikatami na ekranach swoich telefonów podczas podróży, co ułatwia zapisanie do bazy potencjalnych dawców szpiku.

– Każda podróż ma potencjał, by zmieniać życie – zarówno tych, którzy podróżują, jak i tych, którzy czekają na drugą szansę. Dzięki współpracy z Flixem zaangażowanie podróżnych zyskuje kolejny pozytywny wymiar – tłumaczy Elke Neujahr, dyrektor generalnea DKMS-u.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W Polsce wciąż co 5. pacjent nie znajduje zgodnego dawcy szpiku – to liczba, za którą kryją się prawdziwe historie, codzienna niepewność i ogromna nadzieja. Dzięki współpracy z Flixem docieramy do tysięcy osób w naturalnym rytmie ich dnia – bez zakłócania go, za to z ważnym przekazem. Rejestracja jako potencjalny dawca to świadoma decyzja wymagająca refleksji, ale możliwa do podjęcia w prosty sposób. Kampanią chcemy przypominać, że nawet w pozornie zwyczajnych okolicznościach możemy zrobić coś, co ma realne znaczenie dla drugiego człowieka komentuje Agnieszka Wodzińska, wiceprezes fundacji DKMS.

– Nasza współpraca z DKMS pokazuje, że każda podróż może mieć głębszy sens. Pasażerowie FlixBusa zyskują szansę, aby podczas podróży podjąć decyzję, która może uratować komuś życie. Dołączenie do grona potencjalnych dawców szpiku będzie możliwe po prostu w autobusie w trakcie przejazdu, taki drobny gest a może uratować życie. Do dzieła! dodaje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Europie Wschodniej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kto może się zarejestrować?

Potencjalnym dawcą może zostać każda zdrowa osoba w wieku 18-55 lat, mieszkająca w Polsce, o wskaźniku masy ciała (BMI) powyżej 16,5 i nie wyższym niż 40. Bezpłatny pakiet rejestracyjny można zamówić ze strony: www.dkms.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: mat. pras.