Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w lipcu 2025 w internecie, telewizji oraz radiu.
Rynek reklamy internetowej
W lipcu 2025 odnotowaliśmy 87,8 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3095 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,9% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Zobacz również
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,2 sekundy (9,1 sekundy dla kreacji typu display i 6,5 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w lipcu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 52,5%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 64% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 50,35%.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (37,45 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w lipcu wyniósł 42,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 8,75 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 54,4%.
Playbook #3: OOH [PREMIERA]
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (8,2 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,4% oraz „Leisure time” (4,1 mld kontaktów reklamowych i SoV – 4,7%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w lipcu 2025 ponownie została marka Temu, która wygenerowała 5,6 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 81,5% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,7 mld kontaktów i 81,3% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (1,9 mld kontaktów i zasięg na poziomie 79,3%).
Ranking TOP 10 marek zamyka Empik z 0,7 mld kontaktów reklamowych.

Rynek reklamy telewizyjnej
W lipcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 15 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,9% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 23,8%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21,4 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (13,4 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 21,3% oraz 91,% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (7,9 mld kontaktów reklamowych, SoV – 12,5% i zasięg – 90%).

Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lipcu była marka Lidl. Wygenerowała ona blisko 2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,6% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,4 mld kontaktów reklamowych i 83,95% zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (1,2 mld kontaktów i 83,7% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Rossmann z 0,8 mld kontaktów reklamowych i 80,6% zasięgu w populacji 7-75.

Wydatki na reklamę TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 4% – a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,9%. Trzecie miejsce należało do Biedronki z udziałem 2,2%.

Rynek reklamy radiowej
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu była branża „Trade” (11,1 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,05 mld kontaktów) oraz „Leisure time” (2,1 mld kontaktów reklamowych).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lipcu 2025 była marka Media Expert – wygenerowała ona niemal 4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,35% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,1 mld kontaktów reklamowych, 85,2% zasięgu), na trzecim – Lidl (1,05 mld kontaktów, 85,8% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Muszynianka (0,3 mld kontaktów i 77,8% zasięgu).

Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lipcu marka Media Expert (17,7%). Kolejne miejsca należą marek do RTV Euro AGD (5,4%) oraz Lidl (4,2%).
