Rosnąca liczba detalistów i marketplace’ów udostępnia dziś markom własne powierzchnie i narzędzia reklamowe, a wraz z nimi rozwija się cały ekosystem nowych sieci i formatów. Aby uporządkować ten krajobraz i wesprzeć marketerów w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych, przedstawiciele Grupy Roboczej E-Commerce i Retail Media IAB Polska publikują pierwszą Mapę Możliwości Retail Media w Polsce. Dokument gromadzi kompleksowe informacje m.in. o formatach reklamowych (On-Site, Off-Site i In-Store), możliwościach targetowania oraz sposobach mierzenia efektów kampanii.
Retail media – nowe „must have” w marketingu
– Polskie marki dostrzegają i zaczynają wykorzystywać widoczne zmiany, jakie zaszły w zachowaniach konsumenckich na przestrzeni ostatnich kilku lat. Inwestują zatem coraz większe budżety w rozwiązania reklamowe platform sprzedażowych – zarówno detalistów, jak i marketplace’ów – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Zobacz również
– Kluczowe znaczenie dla tak dużego wzrostu retail media ma rozwój samych narzędzi reklamowych i pojawienie się nowych formatów lub optymalizacja istniejących. Retailerzy i marketplace’y wykraczają już poza formaty nastawione wyłącznie na maksymalizację sprzedaży – podkreśla natomiast Bartosz Bielecki, Commerce Media Tech, Zastępca Szefa Grupy Roboczej E-commerce i Retail Media IAB Polska.

Co przedstawia Mapa Możliwości Retail Media w Polsce?
Publikacja IAB Polska to pierwszy krok w stronę uporządkowania i standaryzacji tego dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku. Jej celem jest wsparcie marketerów w podejmowaniu świadomych decyzji inwestycyjnych oraz lepsze wykorzystanie potencjału retail media w strategiach marketingowych. Mapa prezentuje przekrojowy obraz ofert retail media dostępnych na rynku, uwzględniając.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Publikacja w formie e-booka dostępna jest do bezpłatnego pobrania na stronie IAB Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
*https://raportstrategiczny.iab.org.pl/rynek-e-commerce-i-retail-media