Marka Zbyszko jest znana przede wszystkim z kultowego napoju 3 cytryny, obecnego na naszych półkach od lat 90-tych. Od momentu powstania marka związana była z segmentem economy, w którym najważniejszym atutem produktu jest stosunek ilości napoju do ceny.
Inwestycje w jakość oraz konkurencja ze strony stale rosnących w siłę marek własnych zachęciły firmę do zmiany wizerunku. Producent zmienił między innymi kształt wzorniczy butelki, tak by nadać produktowi więcej tożsamości.
Zobacz również
Czteryczwarte wygrało przetarg na redesign marki Zbyszko obejmujący całe portfolio napojów gazowanych (3 owoce, Polo Cola i Tonic) oraz napojów niegazowanych (owocowych i Ice Tea). Celem pracy nad 16 SKU było odświeżenie wizerunku i jednoczesne przesunięcie marki w kierunku segmentu mainstream. W przypadku linii gazowanej dużym wyzwaniem okazało się utrzymanie rozpoznawalności marki i jej widoczności na półce pomimo zmniejszenia powierzchni etykiety. Odświeżeniu uległ każdy aspekt projektu, począwszy od brandu 3, po wizualizacje owoców, podkreślające orzeźwiający charakter produktu.
W przypadku linii niegazowanej kluczowym zagadnieniem dla projektantów z Czteryczwarte było odróżnienie pozycjonowania tej kategorii. Skierowana jest ona do rodzin z dziećmi, a napój podaje się często do posiłku, stąd ważnym aspektem jest bezpieczeństwo. Aby podkreślić naturalność i owocowość produktu, wykorzystano charakterystyczny kształt butelki: osiągnięto wrażenie wciskania dużego owocu do wewnątrz, co ma symbolizować wyciskanie soku owocowego wprost do opakowania.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce