„Gorpcore”, czyli styl ubioru charakteryzujący się noszeniem technicznych strojów sportowych na co dzień, w sytuacjach, które tego nie wymagają, staje się coraz bardziej popularny i widoczny na ulicach miast.
Mammut i antygorpcore’owe stanowisko
Wiele marek uważa, że styl „gorpcore” nie jest niczym złym, wręcz przeciwnie – daje możliwość pokazania odzieży i sprzętu poza górskimi szczytami, jednak Mammut jest innego zdania. Firma wprowadziła ironiczną kolekcję „Mountainwear Rescue”, w której stawia się w roli obrońcy technicznego ubioru outdoorowego i zachęca do korzystania z ich ubrań w sposób zgodny z ich pierwotnym przeznaczeniem.
Zobacz również
– Nasz sprzęt spędza więcej godzin w kawiarniach niż na skałach. A najtrudniejszym zadaniem jest dla niego nawigowanie w kolejce po matcha latte, zamiast pokonywania drogi do epickiej wspinaczki. Uważamy, że zasługuje na coś więcej – brzmi stanowisko marki Mammut.
Akcję promuje spot, w którym przedstawiciele Mammuta konfiskują odzież influencerom i pracownikom biurowym. Film utrzymano w estetyce lo-fi po to, by wzorowane na nagrania z monitoringu CCTV fragmenty, podkreśliły powagę podejścia marki do sytuacji.
#PrzeglądTygodnia [26.08-01.09.2025]: perełki OOH, Lacoste zmienia logo, czapka US Open
Ratownik odzieży górskiej
Jedną z akcji powstałej w ramach kampanii jest dostępna na stronie rekrutacja na stanowisko ratownika odzieży górskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Szukamy kogoś, kto potrafi dostrzec odzież górską w niebezpieczeństwie z odległości 50 metrów i nie boi się prowadzić tych pięknie niezręcznych rozmów z dobrze życzącymi entuzjastami sprzętu. Jesteś jak przyjazny Spider-Man z sąsiedztwa. Ale zamiast ratować koty z drzew, ratujesz poważny sprzęt górski przed życiem w kawiarniach na chodnikach – napisano w ogłoszeniu.
Ci, którzy dostaną „pracę” będą dokumentowali niewłaściwe użycie sprzętu, rozdając przy tym specjalnie zaprojektowane „mandaty” oraz nagrywając treści do mediów społecznościowych.
Za kampanię odpowiada agencja reklamowa DEPT.