TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Haleon i Fundacja Cześć Ciało w kampanii edukacyjnej na temat higieny jamy ustnej

cześć ciało haleon kampania higiena jamy ustnej
Ponad 2/3 nastolatków w Polsce szuka porad zdrowotnych w internecie – najczęściej bez weryfikacji źródła. Haleon, firma specjalizująca się w produktach do higieny jamy ustnej wraz z Fundacją Cześć Ciało startują z projektem, który ma dać młodym rzetelne odpowiedzi ekspertów na temat higieny jamy ustnej.
O autorze
2 min czytania 2025-09-19

Według badania „MŁODE GŁOWY” Fundacji UNAWEZA, połowa uczniów (46%) ma skrajnie niską samoocenę, a 65,9% chciałoby mieć więcej szacunku do siebie. Na problemy z samoakceptacją składa się wiele czynników – w tym, między innymi: wygląd zębów i zapach z jamy ustnej.

Badania Fundacji moonka i infuture.institute z 2023 roku wskazują, że blisko połowa nastolatków deklaruje, że radzi sobie z wyzwaniami okresu dojrzewania samodzielnie, bez wsparcia i rozmowy z dorosłymi. Dodatkowo, ponad 65 proc. młodych osób szuka wiedzy o dojrzewaniu w Internecie, a nie u bliskich czy ekspertów – co potwierdza, jak ważne są rzetelne treści edukacyjne, dostępne tam, gdzie młodzież ich szuka. 

Według raportu NASK „Nastolatki 3.0” ponad 90 proc. młodych osób korzysta codziennie z mediów społecznościowych. Najczęściej wskazywane platformy to YouTube, TikTok i Instagram, które są naturalnym środowiskiem poszukiwania wiedzy dla tej grupy wiekowej.

Haleon i Fundacja Cześć Ciało

W ramach współpracy Haleon i Fundacja przygotowały cykl filmów edukacyjnych poświęconych higienie jamy ustnej, prowadzonych przez dr Annę Babczyńską-Staszewską, stomatolożkę. Materiały poruszają tematy z jednej strony podstawowe, ale też takie, na które wbrew pozorom nie każdy nastolatek odpowie poprawnie, czyli na przykład:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • jak prawidłowo myć zęby, jaką szczoteczkę i pastę wybrać,
  • czy nitkowanie jest konieczne,
  • jak napoje wpływają na szkliwo,
  • czym jest „zębowa moda”, czyli grillz, kolczyki i kryształki.

Kampania obejmuje także akcję edukacyjną „7 dni z idealną higieną” oraz specjalny live na TikToku, podczas którego młodzież będzie mogła zadawać pytania ekspertowi. Wszystkie te treści można znaleźć zaglądając na kanały social media Cześć Ciało.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

@czesccialo Cześć Ciało 👋 Nitkowanie zębów jest niepotrzebne? – Anna Babczyńska-Staszewska Nitkujesz zęby? A może nie i uważasz, że jest to kompletnie niepotrzebne? No właśnie – jak to jest z tym nitkowaniem? Koniecznie obejrzyj film z dr Anią i zobacz, czy nitkowanie jest potrzebne 🧵 [współpraca płatna] #haleonhealthpartner_poland #czesccialo #edukacja #dojrzewanie #zęby ♬ dźwięk oryginalny – Cześć Ciało
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
@czesccialo Cześć Ciało 👋 Zęby – jak myć, żeby je umyć? – Anna Babczyńska-Staszewska Każdy z nas myje zęby – ale czy na pewno robimy to dobrze? Czasami szczotkujemy je po prostu tak, jak wydaje nam się, że jest poprawnie. Ale jeżeli chcemy, żeby nasze zęby były zdrowe i dobrze wyglądały, musimy je myć świadomie i regularnie. Obejrzyj film z dr Anią i zobacz, jak myć zęby, żeby naprawdę je umyć! [współpraca płatna] #czesccialo #edukacja #dojrzewanie #cialaprawdaodojrzewaniu #zęby #higienajamyustnej #dentysta #stomatolog ♬ dźwięk oryginalny – Cześć Ciało

– Cieszymy się, że wspólnie z Haleon możemy dotrzeć z ważnym przekazem do młodych ludzi i ich rodzin – bo wiedza daje siłę, a nasza fundacja to przestrzeń, w której dojrzewanie i dbanie o siebie staje się zrozumiałe – mówi Olga Kwiecińska, założycielka Fundacji Cześć Ciało.

– Zdrowie jamy ustnej to coś więcej niż piękny uśmiech, to ważny element ogólnego zdrowia i samopoczucia. Dzięki współpracy z Fundacją Cześć Ciało chcemy dotrzeć do młodzieży z wiedzą, która realnie zmienia codzienne nawyki. Edukacja o dojrzewaniu jest dla nas nie tylko misją, ale też realnym wkładem w zdrowie nowych pokoleń – to zapobieganie przez wiedzę. Dlatego też nasze działania obejmują lekcje edukacyjne w szkołach – do tej pory w zajęciach wzięło udział 20 tysięcy dzieci, a do końca roku liczba ta przekroczy 25 tysięcy. W ubiegłym roku przeszkolono łącznie 15 tysięcy uczniów. Każde dziecko otrzymuje pakiet materiałów – w tym pastę Sensodyne Proszkliwo Kids, edukacyjne kolorowanki, kalendarz szczotkowania czy naklejkę dzielnego pacjenta – dodaje Agnieszka Jędrachowicz z działu Ekspert w Haleon.