Według badania „MŁODE GŁOWY” Fundacji UNAWEZA, połowa uczniów (46%) ma skrajnie niską samoocenę, a 65,9% chciałoby mieć więcej szacunku do siebie. Na problemy z samoakceptacją składa się wiele czynników – w tym, między innymi: wygląd zębów i zapach z jamy ustnej.
Badania Fundacji moonka i infuture.institute z 2023 roku wskazują, że blisko połowa nastolatków deklaruje, że radzi sobie z wyzwaniami okresu dojrzewania samodzielnie, bez wsparcia i rozmowy z dorosłymi. Dodatkowo, ponad 65 proc. młodych osób szuka wiedzy o dojrzewaniu w Internecie, a nie u bliskich czy ekspertów – co potwierdza, jak ważne są rzetelne treści edukacyjne, dostępne tam, gdzie młodzież ich szuka.
Zobacz również
Według raportu NASK „Nastolatki 3.0” ponad 90 proc. młodych osób korzysta codziennie z mediów społecznościowych. Najczęściej wskazywane platformy to YouTube, TikTok i Instagram, które są naturalnym środowiskiem poszukiwania wiedzy dla tej grupy wiekowej.
Haleon i Fundacja Cześć Ciało
W ramach współpracy Haleon i Fundacja przygotowały cykl filmów edukacyjnych poświęconych higienie jamy ustnej, prowadzonych przez dr Annę Babczyńską-Staszewską, stomatolożkę. Materiały poruszają tematy z jednej strony podstawowe, ale też takie, na które wbrew pozorom nie każdy nastolatek odpowie poprawnie, czyli na przykład:
- jak prawidłowo myć zęby, jaką szczoteczkę i pastę wybrać,
- czy nitkowanie jest konieczne,
- jak napoje wpływają na szkliwo,
- czym jest „zębowa moda”, czyli grillz, kolczyki i kryształki.
Kampania obejmuje także akcję edukacyjną „7 dni z idealną higieną” oraz specjalny live na TikToku, podczas którego młodzież będzie mogła zadawać pytania ekspertowi. Wszystkie te treści można znaleźć zaglądając na kanały social media Cześć Ciało.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Cieszymy się, że wspólnie z Haleon możemy dotrzeć z ważnym przekazem do młodych ludzi i ich rodzin – bo wiedza daje siłę, a nasza fundacja to przestrzeń, w której dojrzewanie i dbanie o siebie staje się zrozumiałe – mówi Olga Kwiecińska, założycielka Fundacji Cześć Ciało.
– Zdrowie jamy ustnej to coś więcej niż piękny uśmiech, to ważny element ogólnego zdrowia i samopoczucia. Dzięki współpracy z Fundacją Cześć Ciało chcemy dotrzeć do młodzieży z wiedzą, która realnie zmienia codzienne nawyki. Edukacja o dojrzewaniu jest dla nas nie tylko misją, ale też realnym wkładem w zdrowie nowych pokoleń – to zapobieganie przez wiedzę. Dlatego też nasze działania obejmują lekcje edukacyjne w szkołach – do tej pory w zajęciach wzięło udział 20 tysięcy dzieci, a do końca roku liczba ta przekroczy 25 tysięcy. W ubiegłym roku przeszkolono łącznie 15 tysięcy uczniów. Każde dziecko otrzymuje pakiet materiałów – w tym pastę Sensodyne Proszkliwo Kids, edukacyjne kolorowanki, kalendarz szczotkowania czy naklejkę dzielnego pacjenta – dodaje Agnieszka Jędrachowicz z działu Ekspert w Haleon.